شارژ ۷۰۰ میلیون تومانی کمیته امداد برای مادران شیرده تهرانی 

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با تاکید بر خدمات کمیته امداد به مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بن کارت مادران باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در استان تهران با اعتباری بیش از ۷۰۰ میلیون تومان شارژ شده است.

جهانبخش مرادی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه یکی از خدمات این نهاد کمک به رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده است، افزود: کمک به رفع سوء تغذیه زنان باردار و شیرده با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و تهران و بنیاد علوی اجرایی می شود.

وی بیان کرد: شناسایی مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه توسط مراکز بهداشت و درمان زیر مجموعه این دانشگاه ها از جمله اقدامات معاونت امور بهداشتی دانشگاه ها است و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

مرادی تصریح کرد: زنان باردار و مادران شیرده شناسایی شده از دهک یک تا پنج، از دوران چهارماهگی بارداری تا پایان ماه بیست وچهارم شیردهی که از طریق مراکز بهداشت به کمیته امداد معرفی می شوند از این بسته های غذایی بهره مند خواهند شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده، خاطرنشان کرد: جامعه هدف با شارژ بن کارت های خود به صورت ماهیانه می توانند با حضور در فروشگاه ها معرفی شده توسط مراکز بهداشت نسبت به تهیه بسته پروتئینی و حبوبات اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سرانه هر مادر باردار و شیرده از کمک هزینه بهبود تغذیه ۳۵۰ هزار تومان است، عنوان کرد: مادران باردار و شیرده معرفی شده از طریق مراکز بهداشتی از بسته های غذایی در قالب طرح رفع سوء تغذیه بهره مند می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha