مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی بسته‌بندی محصولات آذربایجان غربی افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- مرکز طراحی و نوآوری خوشه‌های صنعتی با محوریت بسته‌بندی نوین محصولات با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا گفت: این واحد در حمایت ۱۰۰ درصد دولت بوده و فعالیت آن در جهت حمایت از خوشه‌های صنعتی شکل گرفته است.

هادی وحیدی با بیان اینکه شهرک صنعتی در حمایت از واحدهای صنعتی کوچک با شکل‌دهی خوشه‌های صنعتی، مراکز نوین ایجاد می‌کند، افزود: در حال حاضر چهار خوشه صنعتی در استان وجود دارد و ۲ خوشه دیگر نیز در حال انجام مقدمات برای بهره‌برداری هستند.خوشه به صنایعی گفته می‌شود که در یک موقعیت جغرافیایی خاصی کار می‌کنند و با حمایت دولتی دریک مجموعه کنار هم تولید متمرکز پیدا می‌کنند تا تولیدات خود را توسعه دهند.

مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی بسته‌بندی محصولات آذربایجان غربی افتتاح شد
وی اضافه کرد: این مرکز نیز با اعتبار هفت میلیارد ریالی و ایحاد اشتغال ۱۰ نفری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا به صورت حرفه‌ای بسته‌بندی محصولات استانی طراحی شود.

معاون شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی اظهار کرد: دراین مراکز زیر ساخت‌های لازم آماده شده تا مخاطب و بهره بردار واحد صنعتی بتواند به راحتی عملکرد تجاری خود را در استان اجرا کند.

وحیدی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی می‌توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند، ادامه داد: این اقدامات در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی و توسعه واحدهای صنعتی موازی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، خوشه به صنایعی گفته می‌شود که در یک موقعیت جغرافیایی خاصی کار می‌کنند و با حمایت دولتی دریک مجموعه کنار هم تولید متمرکز پیدا می‌کنند تا تولیدات خود را توسعه دهند.

در واقع خوشه‌ها را می‌توان به صورت شبکه‌هایی از بنگاه‌های به هم وابسته، نهادهای تولید دانش، سازمان‌های میانجی و مشتریان که در زنجیره تولید ارزش افزوده با هم مرتبط شده‌اند، تعریف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha