آیت الله رئیسی، اسراییل را به عنوان ناقض حقوق بشر در ریاض محاکمه کرد

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه محور سخنرانی رئیس جمهور در نشست اضطراری ریاض محاکمه اسراییل به عنوان ناقض حقوق بشر بود، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی پیشنهادات خود را در ۱۰ بند برای حل بحران غزه مطرح کرد، که مهمترین آنها بحث آتش‌بس، کمک‌رسانی به مردم فلسطین، قطع کمک نظامی به اسراییل بود.

حسن لاسجردی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره سفر رئیس جمهور به ریاض گفت: نشست سازمان همکاری اسلامی در عربستان علی رغم اینکه با تاخیر برگزار شد، به صرف اینکه سران کشورهای اسلامی به صورت متحد اعلام موضع کردند اقدام مهم مثبت و مهمی بود.

وی افزود: حضور آیت الله رئیسی، بن سلمان و بشار اسد در این اجلاس حول محور فلسطین علی رغم اختلافاتی که در گذشته وجود داشت،نقطه امیدی برای یافتن راه حلی برای بحران غزه در راستای کاهش فشارهای رژیم صهیونیستی بود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه محور سخنرانی رئیس جمهور در نشست اضطراری ریاض محاکمه اسراییل به عنوان ناقض حقوق بشر بود، عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی پیشنهادات خود را در ۱۰ بند برای حل بحران غزه مطرح کرد، که مهمترین آنها بحث آتش‌بس، کمک‌رسانی به مردم فلسطین، قطع کمک نظامی به اسراییل بود.

لاسجردی با بیان اینکه اوضاع غزه بسیار بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی است، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است که شکافی در غزه ایجاد کرده و غزه شمالی و جنوبی را جدا و روند اشغال را تسریع بخشد و از همه مهمتر به حیات سیاسی - نظامی نیروهای مقاومت پایان دهد .

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید موضع‌گیریهای به موقع و قوی داشته باشند، اظهار داشت: اسرائیل به دنبال این است که حماس را از غزه بیرون کند و با جداکردن غزه جنوبی و شمالی، مدیریت غزه شمالی را به نیروهای خودگردان سپرده و حوزه امنیت را خود برعهده بگیرد، این نقشه در صورتی که عملیاتی شود، چارچوب‌ها و ترتیبات سیاسی - امنیتی منطقه را دچار چالش خواهد کرد و مسئله ساز می‌شود.

لاسجردی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مقصر دانستن آمریکا در جنگ در غزه اظهار کرد: دولت آمریکا حامی اسرائیل و مدیریت‌کننده اصلی جنایات غزه است بعد از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی اولین مقامی که به قدس اشغالی سفر کرد، رئیس جمهور آمریکا بود. لذا آمریکا تمام تلاش خود را انجام داد تا مقامات اسرائیل را از این شوک بیرون آورد و مدیریت میدان را در دست بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha