۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85288618
T T
۲۷ نفر

برچسب‌ها

۱۲ باب کومه‌ شکار غیرمجاز در خلخال جمع‌آوری شد

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85288618
۱۲ باب کومه‌ شکار غیرمجاز در خلخال جمع‌آوری شد

اردبیل _ ایرنا _ رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال از شناسایی، جمع‌آوری و تخریب ۱۲ باب کومه (پوری) شکار غیرمجاز کبک در منطقه حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل محیط زیست استان اردبیل ، نعمت‌الله جوانمردی روز یکشنبه گفت: این کومه‌ها (پوری) به صورت مخفیگاه برای شکار پرندگان از جمله کبک مورد استفاده شکارچیان متخلف قرار می‌گرفت.

وی افزود: محیط‌بانان پاسگاه روستای برندق از توابع بخش خورش‌رستم خلخال با پایش محل چشمه‌ها، آبگیرها و آبشخورهای موجود در منطقه حفاظت شده آق‌داغ این کومه‌های شکار غیرمجاز را شناسایی کردند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال اظهار کرد: در ماموریتی دیگر یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی سوسهاب با همکاری نیروی انتظامی موفق شدند برابر اطلاعات واصله و پس از کسب مجوزهای لازم با بازرسی محل زندگی شکارچی غیرمجاز ، لاشه یک راس بز وحشی و پنج قطعه کبک را به همراه ۱۶ تیر فشنگ ممنوعه از نوع چهارپاره و تک گلوله کشف و ضبط کنند.

جوانمردی با اشاره به ارسال پرونده این شکارچی غیرمجاز و متخلف به مراجع قضایی، بیان کرد: هر کس بر خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال اضافه کرد: هرگونه خرید و فروش و حمل و نگهداری فشنگ‌های غیرمتعارف از جمله چهار پاره و تک گلوله که برای شکار چهارپایان استفاده می‌شود ، ممنوع بوده و در صورت کشف و ضبط این گونه فشنگ‌ها حتی بدون وجود شکار، پیگیری قضایی خواهد شد.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت و آزاد استان حضور داشته و با متخلفان زیست محیطی بدون اغماض طبق قانون برخورد می‌کنند.

جوانمردی از مردم و دوستداران محیط زیست خواست هرگونه موارد زیست محیطی را به سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ گزارش دهند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۹۳ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

این منطقه به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های نادر گیاهی و جانوری از جمله انواع پرندگان شکاری، کبک، تیهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش و سایر جانوران وحشی مهم‌ترین منطقه تحت مدیریت استان اردبیل است.

شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha