۱۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی حمل‌ونقل عمومی خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بر اساس تفاهم نامه‌ای با شهرداری‌ها برای نوسازی حمل و نقل درون شهری این استان اختصاص یافت.

هادی رضا زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای خرید هر دستگاه خودرو تاکسی درون شهری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی افزود: این صندوق در سال جاری برای خرید ۱۰ دستگاه تاکسی به متقاضیان ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینک ۳۰ پرونده خرید تاکسی درون شهری نیز در بانک است که ۷۵ میلیارد ریال وام به متقاضیان تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ۴۷۴ دستگاه معادل ۶۰ درصد از ۷۹۰ تاکسی درون شهری و روستایی مرکز خراسان شمالی فرسوده و نیازمند بازسازی است.

رانندگان ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی در شهر بجنورد به شهروندان خدمات می‌دهند که فرسودگی این ناوگان هم مشابه ناوگان تاکسی خطی است.

پرداخت تسهیلات به ۳۵ زندانی آزاد شده

رضا زاده در بخش دیگری از سخنانش به تفاهم نامه با اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی این استان نیز در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال به زندانیان آزاد شده نیز اشاره کرد و گفت: امسال این صندوق در راستای مسوولیت های اجتماعی به ۲۳ زندانی آزاد شده تسهیلات پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وام گیرندگان ۱۸ نفر مرد و پنج نفر زن بوده اند که خوشبتانه توانستند بعد از آزادی برای خود شغل ایجاد کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید در خراسان شمالی گفت: این صندوق ۱۹ میلیارد ریال وام در سال جاری به این افراد که دوره های آموزشی و مهارتی را نیز در زندان ها گذرانده بودند، پرداخت کرد.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha