۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85289657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشتار مردم بیگناه غزه اقتدار نظامی نیست

۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۹
کد خبر: 85289657
کشتار مردم بیگناه غزه اقتدار نظامی نیست

ایلام - ایرنا - مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: کشتار مردم بیگناه غیرنظامی غزه هیچ دستاورد مقتدرانه ای برای اسرائیل و آمریکا به همراه ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار "اله نور نورالهی" روز دوشنبه در آیین تشییع پیکر جانباز شهید "شیرعلی رحمانی" اظهار کرد: کشتار غیرنظامیان نوار غزه نشان اقتدار و اعتبار نظامی اسرائیل نیست.

وی افزود: هرچند اسرائیل با چراغ سبز آمریکا، حمایت های نظامی و مالی این کشور و سکوت مجامع بین المللی به کشتار بی رحمانه مردم غزه دست زده است اما پیرزوی نهایی از آن مردم فلسطین خواهد بود.

سردار نورالهی با اشاره به شهادت جانباز "شیرعلی رحمانی" ادامه داد: جبهه ها و خطوط مقدم نبرد در استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس، سرشار از رشادت مردان دلیری است که با دستان خالی به مصاف رژیم تا بن دندان مسلح عراق رفته بودند.

وی یادآور شد: به تعبیر مقام معظم رهبری همه مردم استان ایلام از سابقون و روسفیدان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس هستند که هیچگاه از مقابله با دشمن بعث واهمه نداشتند.

مشاور فرمانده دانشگاه تربیت پاسداری امام حسین (ع) ابراز کرد: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، با وجود کمبود نفرات و امکانات رزمی، همواره به دل دشمن حمله ور می شدند و ترس و عقب نشینی در مسلک و مرام آنها نبود.

نورالهی تاکید کرد: رزمندگان دلاور ایلامی علیرغم نبود تجهیزات دفاعی و نظامی، اما تنها با اتکا به نیروی اراده و ایمان و با ایثار و از خودگذشتگی به جبهه های نبرد می رفتند.

کشتار مردم بیگناه غزه اقتدار نظامی نیست

وی در مورد شهید رحمانی هم اظهار کرد: این جانباز شهید در خطوط مقدم جبهه معروف به یگان تک نفره و یک نیروی زبده در اطلاعات عملیات، تخریبچی ماهر و عارفی مجاهد و زاهد بود که حضورش در خطوط مقدم جبهه و عملیات ها به قلب ها قوت می بخشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاج "شیرعلی رحمانی" که از ناحیه نخاع،۲ چشم، ۲ دست و یک پا سال ۶۱ به افتخار و شرف جانبازی نائل آمده بود، روز شنبه هفته جاری پس از سال ها تحمل جراحت های ناشی از جنگ و دلتنگی از فراغ یاران و همرزمان شهیدش، آسمانی و امروز با حضور خیل جمعیت ولایتمدار و قدرشناس ایلام و همرزمانش تشییع شد.

جانباز شهید "شیرعلی رحمانی" سال ۱۳۳۴ در یکی از روستاهای بولی از توابع چوار به دنیا آمد و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه ها شد و سال ۶۱ به شرف جانبازی نائل آمد.

از شهید جانباز رحمانی هفت فرزند به یادگار مانده است.

این شهید طی ماه های اخیر به علت شدت یافتن جراحات ناشی از جنگ در کما به سر می برد تا آنکه در نخسین روز از هفته جاری پس از چهار دهه تحمل درد مجروحیت، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در پی شهادت شهید جانباز رحمانی مسئولان کشور و استان ایلام پیام های تسلیت و تعزیت صادر کردند.

کشتار مردم بیگناه غزه اقتدار نظامی نیست

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، سنگر (دیدگاه) صدام، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

طبق اسناد به جای مانده و متقن، جنگ تحمیلی در استان ایلام شروع و در همین استان هم خاتمه یافت.

کشتار مردم بیگناه غزه اقتدار نظامی نیست

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha