۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85289666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه آمریکایی از وحشی‌گری رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی در برابر فلسطینیان

تهران – ایرنا – تارنمای شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" مستند به آمار سازمان ملل اعلام کرد که با توجه به تسلیحات پیشرفته رژیم صهیونیستی، در طول ۱۵ سال حملات این رژیم علیه فلسطینیان، تعداد جان‌باختگان و مجروحان فلسطینی‌ها در این جنگ نابرابر بیش از ۱۰ برابر صهیونیست‌ها بوده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای این شبکه دیروز (۲۱ آبان) در این خصوص نوشت که بر اساس داده های گردآوری شده توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، در تمام درگیری های عمده بین اسرائیل و حماس در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳، تعداد کشته ها در سرزمین های فلسطینی با اختلاف فاحشی از اسرائیل بیشتر بوده است.

این داده ها نشان می دهد که تعداد تلفات نوار غزه از زمان اجرای عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر از مجموع تلفات فلسطینی ها در درگیری های ۱۵ سال اخیر با اسرائیل پیشی گرفته است.

با توجه به اینکه جنگ کنونی غزه مرگبارترین نقطه تقابل بین اسرائیل و حماس است، داده‌های تاریخی نشان می ‌دهد که این فلسطینی‌ها هستند که بیشترین هزینه های این جنگ نامتقارن را متقبل می شوند.

روایت رسانه آمریکایی از جنگی نابرابر در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی

اچ ای هلیر (H.A. Hellyer)، متخصص مطالعات امنیت بین المللی در موقوفه بین المللی صلح کارنگی در این خصوص به سی ان بی سی گفت: به طور معمول تعداد فلسطینیان غیرنظامی کشته شده توسط نیروهای اسرائیلی چندین برابر بیشتر از غیرنظامیان اسرائیلی کشته شده توسط فلسطینیان است.

داده های گردآوری شده توسط سی ان بی سی نشان می دهد که بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ فلسطینی در غزه و کرانه باختری اشغالی از سال ۲۰۰۸ در درگیری با اسرائیل کشته شده اند. این در حالی است که در مدت مشابه دستکم یک هزار و ۵۰۰ اسرائیلی کشته شده اند.

همچنین بر اساس داده های سازمان ملل، از سال ۲۰۰۸ دستکم ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ فلسطینی در درگیری ها زخمی شده اند، در حالی که در این مدت حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ اسرائیلی مجروح شده اند.

روایت رسانه آمریکایی از جنگی نابرابر در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی

سی ان بی سی ضمن پرداختن به هزینه های بسیار بالا و غیرقابل مقایسه جانی و مالی فلسطینی ها در این مدت، به نقل از هیلز، یکی از علت های این نابرابری را نابرابری قدرت تسلیحات و تجهیزات در اختیار دو طرف این جنگ دانست و نوشت:"به هیچ وجه نمی توان قدرت جنگی سرجمع همه امکانات گروه‌های شبه ‌نظامی فلسطینی را با زرادخانه ای های مرگبار اسرائیلی قابل مقایسه دانست."

این رسانه آمریکایی بدون اشاره به حمایت های تسلیحاتی و مالی دول غربی از رژیم اسرائیل در این جنگ نابرابر و حمایت از وحشی گری های ادامه دار آن در سرزمین ای اشغالی، افزود: "مثلا سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین اسرائیل یکی از موثرترین ابزارها در زرادخانه آن محسوب شده و توانسته با موفقیتی ۹۷ درصدی راکت های فلسطینی شلیک شده در طول یک هفته درگیری سال گذشته در غزه را رهگیری کند. این سامانه همچنین با موفقیتی ۹۵.۶ درصد راکت های جهاد اسلامی را در جریان درگیری های ماه مه امسال را رهگیری کرد."

پل شام (Paul Scham) استاد مطالعات اسرائیل در دانشگاه مریلند نیز در این خصوص گفت: "این یک درگیری نامتقارن است و جنگ افزار اسرائیل ویرانگرتر است. در حالی که راکت‌های حماس عمدتا فقط مناطق خالی از سکنه را مورد اصابت قرار می ‌دهند پرتابه های اسرائیل در مناطق پرجمعیت منفجر می‌شوند."

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha