برگزاری یادواره شهدای قم با اجرای برنامه‌های هنری جذاب همراه است

قم - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه قم گفت: امسال یادواره سردار شهید مهدی زین‌الدین، فرمانده لشکر امام علی‌ابن ابی‌طالب(ع)‌ در دوران دفاع مقدس و ۶ هزار و ۹۰ شهید استان، جمعه شب (۲۶ آبان‌ماه) بعد از نماز مغرب و عشا با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب فرهنگی و هنری در مجتمع امام خمینی(ره)‌ گلزار شهدای علی‌ابن‌جعغر(ع)‌ برگزار می‌شود.

سردار مهدی کبیری پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: هر ساله همزمان با ایام شهادت سردار شهید مهدی زین الدین و برادرشان، مراسم یادواره شهدای استان ترتیب می یابد که در سال‌جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال فاصله گرفتن از سخنرانی محوری هستیم و می‌خواهیم با اجرای برنامه‌های متنوع و دارای محتوا، برای شرکت‌کنندگان به خصوص نسل جوان که به دنبال آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس هستند، مراسمی با شکوه و تاثیرگذار را برگزار کنیم.

وی افزود: در این مراسم شاهد برگزاری برنامه‌های گوناگونی همچون اجرای تئاتر، سرود پرشور، روایت‌گری سیره شهدا، سخنرانی و مداحی و نیز برپایی غرفه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد امیدآفرینی هستیم و همچنین یک اثر جذاب برای شرکت کنندگان رونمایی خواهد شد که به طور حتم مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در راستای برگزاری مراسم یادواره شهدای قم، برنامه شب شیدایی با محوریت روایتگری از ایثارگری‌های شهدا و رزمندان استان قم در دوران دفاع مقدس چهارشنبه شب هفته جاری (۲۴ آبان‌ماه) در گلزار شهدای علی‌ابن جعفر(ع)‌ ترتیب می‌یابد.

جانشین فرمانده سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و لزوم گرامیداشت یاد شهدای فلسطین، گفت: در این روزها شاهد شدیدترین جنایت‌ها و نسل کشی در نوار غزه هستیم،‌ این فاجعه به اندازه‌ای دردناک است که مردم خود کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را هم به واکنش واداشته و فطرتشان را بیدار کرده‌است.

سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ در حالی که ۲۵ سال داشت به همراه برادرش مجید زین الدین در ماموریتی از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی در حرکت بودند که در منطقه تپه ساروین با گروهک های ضد انقلاب درگیر شدند و هر ۲ برادر به فیض شهادت نائل آمدند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین مفتخر به وجود ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز دوران دفاع مقدس است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha