دوره آموزشی بکارگیری سلاح ویژه محیط‌بانان خراسان رضوی برگزار شد

مشهد- ایرنا- دوره آموزشی اسلحه‎‌شناسی و بازآموزی قوانین و مقررات حمل و بکارگیری سلاح سازمانی و تیراندازی برای پرسنل یگان محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه در حاشیه این دوره آموزشی با تاکید بر ضرورت به روز بودن قوانین حمل و بکارگیری سلاح سازمانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره آموزشی که با همکاری فرماندهی و کارشناسان انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست فریمان برگزار شد، تمامی فرماندهان و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان شرکت داشتند.

ابوالفضل شعبانی افزود: این دوره آموزشی ۲ روزه برای ۱۷۵ نفر از فرماندهان و محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان و با هدف به روز رسانی قوانین و مقررات بکارگیری و استفاده از سلاح، نحوه استفاده از تجهیزات حفاظتی از قبیل افشانه و شوکر برگزار شد.

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، آموخته‌های خود را به صورت عملی و تیراندازی در میدان تیر مورد آزمایش قرار دادند.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقای دانش دفاعی مأموران یگان در مواجهه با حوادث احتمالی و مقابله با متخلفان در زمینه تخلفات محیط زیست و تسلط آنان به قوانین مرتبط با بکارگیری اسلحه بیان کرد.

دوره آموزشی بکارگیری سلاح ویژه محیط‌بانان خراسان رضوی برگزار شد

دوره آموزشی اسلحه شناسی و بازآموزی قوانین و مقررات حمل و بکارگیری سلاح سازمانی برای پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ۲۱ آبان ماه آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حراستی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان است.

مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

این استان بطور میانگین به ازای هر ۱۷ هزار هکتار از گستره ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتاری خود، تنها یک نیروی محیط بان در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha