۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85290173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عاملان قتل پسر جوان در شهرری دستگیر شدند

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷
کد خبر: 85290173
عاملان قتل پسر جوان در شهرری دستگیر شدند

شهرری - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: عاملان قتل پسر جوانی که در یکی از برجهای شهرری به قتل رسیده بود دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی فرمانده انتظامی شهرستان ری، سرهنگ محمد قاسم طرهانی روز سه شنبه در خصوص قتل جوان نمایشگاه داری که چند روز پیش به قتل رسیده بود، اظهار داشت: ۱۳ آبان ماه سال جاری خبر مفقود شدن پسر جوانی توسط بستگانش به پلیس مخابره شد و ماموران همراه با تیمی از آتش نشانان بلافاصله پس از گرفتن دستورات قضایی لازم برای ورود به منزل فرد مفقود شده، به خانه پسر جوان که در یکی از برج های شهرری بود اعزام شدند.

وی ادامه داد: در لحظه ورود به خانه جوان نمایشگاه دار ماموارن با جسد خونین پسر جوان در حمام خانه اش روبرو شدند که بنا بر نظریه تیم پزشک قانونی و تشخیص هویت در محل جرم مشخص شد این پسر جوان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است.

طرهانی خاطرنشان کرد: دستور رسیدگی ویژه به این پرونده در دستور کار ماموران اطلاعات کلانتری ۱۳۱شهرری قرار گرفت و مشخص شد، وی یکی از نمایشگاه داران خودرو در همان منطقه جنوب تهران است و شرایط مالی خوبی داشته و در بررسی از صحنه جرم مشخص شد ۲ گوشی موبایل گرانقیمت پسر جوان نیز به سرقت رفته است و سناریوی قتل با انگیزه سرقت پیش روی تیم پلیسی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه صبح روز یکشنبه ۲۱ آبان مردی ناشناس با یک کارت شناسایی جعلی که خود را از عوامل بیمارستان معرفی کرده بود به برج محل سکونت مقتول مراجعه کرده و عنوان داشت برای بردن خودروی مقتول آمده که همین موضوع باعث شد حراست برج با پلیس تماس گرفته و گزارش مراجعه مرد مشکوک را مخابره می کند.

وی گفت: تیم عملیات کلانتری سریعا به محل جرم اعزام شده و مرد جوان را بازداشت کردند و پس از انتقال وی به کلانتری و تحقیقات دست به افشاگری زد و ادعا کرد ۲ مرد از او خواسته اند تا با مراجعه به خانه پسر جوان ، خودرویش را از پارکینگ برج برداشته و به آنها برسانم.

طرهانی تصریح کرد: اعترافات متهم کافی بود تا ماموران کلانتری ۲ جوان دیگر را که در سناریوی این جنایت نقش داشتند شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه شب گذشته دستگیر کنند .

سرهنگ طرهانی افزود: متهم اصلی پرونده پس از دستگیری به قتل پسر جوان با همدستی یکی از دوستانش اعتراف و در بازجویی ها عنوان کرد چند سالی بود که با مقتول دوست بودم و او را می شناختم، از چندی قبل متوجه شدم که در خانه اش مقدار زیادی دلار و پول نقد دارد، و وسوسه شدم تا دست به سرقت بزنم به همین خاطر ماجرای سرقت را به یکی از دوستانم مطرح کردم و او نیز پذیرفت در قبال گرفتن سهم در این سرقت مرا همراهی کند.

این مسئول ادامه داد: متهم در ادامه با همدستی یکی از دوستانش به بهانه خرید یک خودرو و قرار برای معامله به خانه امین در برج معروف شده و پس از اطمینان از تنها بودن پسر جوان با وی درگیر شده و ابتدا یکی از متهمان مقتول را روی زمین انداخته و ضرباتی به ناحیه پهلو وی زده و سپس همدست وی چاقو را از دست متهم اول گرفته و در ادامه ضربات دیگری به ناحیه سینه و قلب متهم می زند که پس از اطمینان از مرگ جوان نمایشگاه دار جسد را به حمام خانه انتقال می دهند و اقدام به سرقت لوازم مقتول از خانه وی می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری یادآور شد: عاملان جنایت پس از به قتل رساندن این پسر جوان لباس های خودش را که خونین شده بود داخل یک کیسه گذاشته و از لباس های مقتول که در خانه بود استفاده کرده و از صحنه جرم خارج می شوند که سعی داشتند با این ترفند سناریوی قتل را به گردن افراد دیگری بیندازند که راز این جنایت خونین با تیزهوشی ماموران فاش شد.

بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری: دستگیری سارق کارت های بانکی در باقرشهر

عاملان قتل پسر جوان در شهرری دستگیر شدند

سرهنگ "محمد قاسم طرهانی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کارت بانکی در فروشگاه ها و مراکز خرید پرتردد در محدوده باقرشهر، بررسی موضوع به منظور شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۷۵ این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی و هوشمندانه موفق به شناسایی سارقی شدند که در پوشش های مختلف اعم از میوه فروشی سیار، کمک به سالمندان و کم سوادان در مقابل دستگاه های خودپرداز پس از دریافت رمز، کارت های بانکی شهروندان را جا به جا کرده و سریعاً نسبت به برداشت از حساب آن ها اقدام می کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند، اظهار داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری توسط ۶ مالباخته شناسایی شد که پس از انجام تحقیقات اولیه جهت بررسی دیگر ابعاد پرونده متهم تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد.

این مسئول با بیان اینکه افراد باید هنگام خرید در صورت وجود افراد غیر از اعلام رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند، خاطرنشان کرد از شهروندان درخواست می خواهیم که توصیه های پلیس را در جهت پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


دستگیری سارق مغازه و کشف اموال مسروقه

عاملان قتل پسر جوان در شهرری دستگیر شدند

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مغازه در محدوده حسن آباد موضوع بصورت ویژه در دستور ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده ماموران کلانتری با حضور در محل وقوع سرقت و بازدید از وضعیت مغازه و محله، به بررسی احتمالات در خصوص سرقت و نحوه ورود سارق پرداختند.

طرهانی خاطر نشان کرد : ماموران پس از انجام اقدام اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق شده و متهم را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش در محدوده حسن آباد دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: سارق در بازجویی های ماموران کلانتری ۱۷۶ این شهرستان به ۴فقره سرقت از اماکن خصوصی و مغازه اعتراف کرد.

این مسئول یادآور شد: اموال سرقت شده در مخفیگاه کشف و با هماهنگی قضایی تحویل مالباختگان و پس از انجام تحقیقات تکمیلی متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی اعزام شد.

کشف بیش از ۱۸۵ کیلوگرم تریاک در شهریار

 فرمانده انتظامی غرب استان از کشف بیش از ۱۸۵ کیلوگرم تریاک و دستگیری ۴ قاچاقچی در شهریار خبر داد.

سردار "کیومرث عزیزی" در گفت و گو با  پایگاه خبری پلیس، در خصوص این خبر اظهار داشت: برابر گزارش رسیده از منابع خبری و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران مبنی بر انتقال عمده مواد مخدر از نوع تریاک از استان های شرقی به سمت شهریار، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در محورهای مواصلاتی به سمت شهریار و با کنترل نامحسوس تردد خودروهای عبوری، به سرنشینان دو دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ و پژو پارس مشکوک و با هماهنگی قضائی دستور توقف خودروها را صادر کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودروی پارس، ۱۸۵ کیلو و ۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و ۴ نفر را دستگیر و خودروهای موصوف توقیف شدند.

سردار عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد ماموران انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر قاطع و بدون اغماض خواهد بود و پلیس اجازه جولان و سرکشی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha