باران‌چشمه: وزیر ورزش نه صحبتی با من داشته و نه خواهد داشت

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در واکنش به انتشار اخباری درخصوص انتخاب وی به‌عنوان گزینه اصلی و نهایی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: کیومرث هاشمی در این خصوص با من صحبت نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مهرعلی باران‌چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در واکنش به انتشار اخباری درخصوص انتخاب وی به‌عنوان گزینه اصلی و نهایی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستم. آن زمان هم حمید سجادی وزیر وقت ورزش و جوانان به من گفت به وزارت‌خانه بیا، گفتم حس می‌کنم در فدراسیون‌ می‌توانم موثرتر باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان درخصوص حضور در پست معاونت قهرمانی صحبتی با او داشته یا خیر گفت: آقای هاشمی در این خصوص صحبتی با من نداشته و صحبتی هم نخواهد داشت.

باران‌چشمه در تشریح حرکت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به سمت علم روز عنوان کرد: ۲۵ آبان سال ۸۹ آیین ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در کشور کنیا به‌عنوان یک میراث فرهنگی ناملموس از کشور ایران به ثبت یونسکو رسید. به همین مناسبت تصمیم گرفتیم نخستین همایش علمی در رشته زورخانه‌ای، کشتی پلهوانی و هنر مرشدی برگزار کنیم. آن هم به این دلیل که این رشته دارای قدمت بیش از ۹۰۰ ساله است و سند مملوس در این خصوص دارد.

وی با تاکید براین‌که در زمینه ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در فدراسیون کمتر از انگشتان دو دست تحقیق و پژوهش صورت گرفته، گفت: برای این‌که بتوانیم این رشته ورزشی را علمی کنیم، نیاز بود پژوهش‌هایی انجام شود و به همین دلیل در نشستی با رئیس دانشکده تربیت بدنی و سلامت دانشگاه تهران و نیز رئیس دانشگاه علوم ورزشی وزارت علوم داشتیم، تصمیم به برگزاری نخستین همایش ملی ورزش زورخانه‌ای کشتی پهلوانی و هنر مرشدی گرفتیم که خوشبختانه استقبال خوبی هم از این همایش شد.

باران‌چشمه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم غزه گفت: جنایات رژیم صهیونسیتی علیه مردم مظلوم غزه واقعا وحشتناک است و دل هر انسان دردمندی را به درد می‌آورد. جامعه ورزش زورخانه‌ای در حمایت مردم غزه، گلریزانی خوبی برگزار خواهد کرد. می‌خواهیم هدیه ناقابلی را تقدیم مردم غزه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha