امام جمعه اردبیل: وظیفه مسلمانان در برابر رژیم صهیونیستی ایجاد قطب قدرت جهانی است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از آن یک وظیفه مهم برای مسلمان‌ها ایجاد کرده و مسلمان‌ها باید به سرعت یک اتحاد قوی تشکیل داده و به یک قطب قدرت در عرصه بین الملل تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و در مصلای اردبیل با تبیین پیام حادثه غزه برای مسلمانان اظهار کرد: حادثه غزه، یک پیام بسیار مهم برای مسلمان‌ها دارد و در این حادثه، شان مسلمان‌ها شدیداً شکست و مورد اهانت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بچه‌های مسلمان مظلومانه کشته شدند و زیر آوار ماندند و هزاران زن که ناموس ما بودند به بدترین وضع کشته شدند و زنی را در حالی که غرق خون بود و با برانکارد می‌بردند داد می‌زد این اطفالی؟ (اطفال من کجا هستند؟)

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این ذلت وحشتناک یک وظیفه مهم برای مسلمان‌ها ایجاد می‌کند و باید مسلمان‌ها عزم جزم کنند و آخرین تکنولوژی‌های دفاعی را به دست آورند و در اقتصاد با تشکیل قطب‌های اقتصادی، وحدت ارزی و استفاده از ابزار نفت و گاز و امثال آن به سرعت به یک ابر قدرت تبدیل شوند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه در این غائله هیچ ابرقدرتی از مسلمان‌ها حمایت نکرد، تصریح کرد: آمریکا با حمایت جنون آمیز از اسرائیل بزرگترین اشتباه را مرتکب شد زیرا اولاً جمهور مسلمان‌ها و بخصوص عرب‌ها را از دست داد و ثانیاً آنها را آگاه و مجبور کرد که به طرف قدرت حرکت کنند؛ والایام بیننا وغدا لناظره قریب.

به گزارش ایرنا، تعداد شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۱هزار و ۲۴۰ نفر رسیده است و چهار هزار و ۶۳۰ نفر از این تعداد را کودکان وسه هزار و ۱۳۰ نفر از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

در همین حال، سازمان مرکزی آمار فلسطینی اعلام کرد که سه هزار و ۱۴۱ دانش آموز در غزه و کرانه باختری و ۱۳۰ معلم و کارمند آموزش و پرورش از زمان شروع حملات رژیم صهیونیستی در اکتبر گذشته به شهادت رسیده اند.

همچنین بر اساس این گزارش، ۴۸۶۳ نفر از دانش آموزان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند که ۴۶۱۳ نفر از آنها در غزه و ۲۵۰ دانش آموز در کرانه باختری بوده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha