ساخت بخشی از جاده تنگشاه در عنبرآباد با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: اجرای عملیات ساخت پنج کیلومتر دیگر از جاده کوهستانی تنگشاه – نرگسان در شهرستان عنبرآباد با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی این اداره کل، مجتبی محمودی روز سه شنبه اظهار کرد: ساخت این جاده از سمت تنگشاه آغاز شده و ۱۰ کیلومتر قطعه دیگر از سمت نرگسان هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از حضور رییس جمهور در منطقه تنگشاه، فرایند مناقصه قطعه اول پروژه از سمت نرگسان به طول ۱۰ کیلومتر برگزار و عملیات اجرایی آن با حضور استاندار در خرداد ماه آغاز شد که اکنون نیز عملیات احداث این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

محمودی بیان کرد: در بازدید استاندار کرمان از پروژه، تقاضای اهالی برای احداث محور از سمت تنگشاه مطرح شد که ضمن اجابت درخواست اهالی منطقه، طی دستور صادره از سوی استاندار کرمان به اداره کل راهداری جنوب، باوجود کوهستانی بودن منطقه و زمان‌ بر بودن انجام مطالعات با همتی مضاعف بلافاصله مطالعات مسیر به صورت شبانه روزی و جهادی در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی اضافه کرد: فرایند مناقصه نیز برگزار و با انتخاب پیمانکار، اکنون عملیات اجرایی احداث جاده نرگسان از سمت تنگشاه به طول پنج کیلومتر آغاز شده است.

حمدالله فاریابی مشاور استاندار کرمان در جنوب استان هم در این زمینه گفت: اولویت دولت سیزدهم و استاندار تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به مناطق روستایی و محروم است.

به گزارش ایرنا ساخت جاده مردهک – نرگسان - تنگشاه از سال ۸۶ آغاز اما طی ۱۵ سال تنها ۱۲ کیلومتر از این مسیر احداث شده است. عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر دیگر از این مسیر آغاز شده است و مسئولان گفته اند در صورت تامین اعتبار تا یکسال آینده به بهره برداری می‌رسد.

با بهره برداری از این جاده بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از راه مناسب بهره مند می شوند و ضمن خروج منطقه از بن بست، سبب رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه نیز خواهد شد.

شهرستان عنبرآباد در ۲۵۷ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha