طارمی: مسیر صعود به فینال جام ملت‌ها مناسب است/ باید به نظر سرمربی احترام بگذاریم

تهران- ایرنا- مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه مسیر خوبی پیش‌روی این تیم برای صعود به فینال جام ملت‌ها قرار دارد، گفت: معتقدم باید به نظر سرمربی در خصوص نفرات دعوت‌شده احترام گذاشت و همه برای موفقیت تیم ملی، دست به دست هم بدهیم.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، مهدی طارمی در جریان تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان که در ورزشگاه دستگری برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ابتدا به تیم ملی نوجوانان با بازی‌های خوب و کار بزرگی که انجام دادند، تبریک می‌گویم. هرچند آنها بازی دوم را به انگلیس را باختند، اما چیزی از ارزش‌های تیم و آنها کم نمی‌شود. امیدوارم در بازی بعدی بتوانند پیروز شوند و صعود کنند.

وی اضافه کرد: بعد از مدت‌ها به ورزشگاه دستگردی آمدیم که تیمی با ریشه و قدیمی مثل پاس اینجا بود. تیم‌هایی که می‌توانستند بازیکنان نوجوان خوبی را معرفی کنند. امیدوارم به این تیم‌ها رسیدگی شود تا جوانان مستعد به فوتبال ایران معرفی شوند.

طارمی افزود: این اولین اردوی رسمی ما برای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ است و این بازی‌ها برای ما بسیار اهمیت دارد که بتوانیم کارمان را با قدرت شروع کنیم. می‌خواهیم شخصیت تیمی خودمان را نشان داده و دل مردم را شاد کنیم.

وی درباره اینکه با افزایش سهمیه آسیا، دیگر تیم ایران کار سختی برای رسیدن به جام‌جهانی ندارد، اظهار داشت: نظرم مخالف شماست! در دوره‌های گذشته ما ۲-۳ بازی مانده بود، صعود کردیم و در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ نیز شرایط خاصی داشتیم. یکسری تغییر و تحولات ایجاد شده بود و ما به هر حال پشت سر گذاشتیم. سعی می‌کنیم مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ را متفاوت طی کنیم.

طارمی در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره نقل و انتقالات و شایعات انتقال وی به تیم‌های بزرگ در پنجره زمستانی مطرح شده است نیز گفت: عذرخواهی می‌کنم و فقط سئوالات در خصوص تیم ملی را پاسخ می‌دهم.

وی در خصوص در پیش بودن جام ملت‌های آسیا و توقع مردم برای موفقیت تیم ملی، توضیح داد: تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را در جام‌ ملت‌های آسیا داشته باشیم. شرایط خوبی پیش روی ماست تا بتوانیم به فینال صعود کنیم. هر فردی می‌تواند به تیم ملی کمک کند، وارد شود و مثل دوره‌های قبل روبه‌روی هم قرار نگیریم. تا الان همه چیز خوب بوده و همه دست به دست هم داده‌اند تا به موفقیت برسیم. اکنون یک کلام از بازیکنان در خصوص مسائل حاشیه‌ای نمی‌شنوید و شرایط سخت را هم پشت سر می‌گذاریم.

طارمی درباره انتقاد از دعوت دوباره باتجربه‌ها به تیم ملی نیز افزود: هرکسی نظری دارد و نمی‌توانیم مانع نظر و صحبت دیگران شویم. در پورتو، په‌په در ۴۰ سالگی در باشگاه و تیم ملی عالی بازی می‌کند. فوتبال پیشرفت کرده است و بازیکنان با رعایت کردن برخی مسائل می‌توانند تا سن بالا بازی کنند و سطح کیفی خود را نگه دارند. من نمی‌توانم در خصوص سطح فنی بازیکنی حرفی بزنم، اما سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته است و به نظرم باید به تصمیم سرمربی احترام بگذاریم تا در جام ملت‌ها با هر بازیکنی به موفقیت برسیم.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۸ پنجشنبه هفته جاری در مرحله نخست مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ و در نخستین دیدار خود، پذیرای هنگ‌کنگ است که این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha