۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85291799
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵هزار قطعه طیور بومی آبادان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند

آبادان - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی آبادان از پایان مرحله نهم واکسیناسیون نیوکاسل در طیور روستایی و بومی این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۵ هزار قطعه طیور بومی در ۲۰ واحد روستایی آبادان علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان ایمن شدند.

محمد فخری‌زاده چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با انجام واکسیناسیون ۲۵ هزار قطعه طیور روستایی که در فاز قبلی واکسینه شده بودند، در سال جاری ۴۰ هزار قطعه طیور بومی در مجموع ۳۰ واحد روستایی این شهرستان علیه این بیماری ایمن‌سازی شدند.

وی افزود: مزارع صنعتی با اجرای برنامه‌های منظم پیشگیری و واکسیناسیون منظم، مستمر و رعایت اصول امنیت زیستی، واحد خود را علیه بیماری‌هایی از جمله نیوکاسل ایمن می‌کنند؛ در طیور بومی به دلیل رعایت نکردن اصول قرنطینه و امنیت زیستی در واحدهای روستایی، این بیماری می‌تواند مشکلات متعددی از جمله مرگ و میر گسترده را ایجاد کند.

بر اساس این گزارش بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی کشنده در پرندگان است که با علایم تنفسی (تنگی نفس و سرفه ) و نشانه های عصبی (افسردگی، بی اشتهایی،فلجی، چرخیدن به دور خود و ...) بروز می‌کند و بارزترین علایم گوارشی آن نیز اسهال سبز رنگ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha