۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85292391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ری تخریب شد

 شهرری - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از تخریب ۴۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی بیش از ۱۴۸ هزار مترمربع از زمین‌های مرغوب کشاورزی در بخش های کهریزک این شهرستان خبر داد.

علی عابدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، ۴۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز امروز در اراضی منطقه ای موسوم به تورقوز آباد مربوط به بخش کهریزک از شهرستان ری تخریب شد.

وی افزود: عملیات تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز با دستور قضایی اجرا که براساس آن حدود ۱۵هکتار از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

عابدی ادامه داد: کار قلع و قمع این ساخت و سازها با حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری و شهرداری و سایر ادارات کهریزک انجام شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این منطقه که این عملیات انجام شده بود متخلفان پس از اقدامات قانونی و دریافت اخطار های متعدد نسبت به آن بی‌توجهی کرده به ساخت و ساز سوله و ویلا های مجهز به تخلفات خود ادامه دادند.

به گزارش ایرنا بخش کهریزک به دلیل نزدیکی به مناطق شهری و اتوبان تهران قم استعداد زیادی در تغییر کاربری اراضی کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha