صحت سنجی دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال انجام شود

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان بر صحت سنجی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه اشتغال تاکید کرد و گفت: میزان تعهد اشتغال استان باید به صورت واقعی محقق شود.

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب چهارشنبه در شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: هیچ کارگر و متصدی امور فنی در دنیا بیکار نمی‌ماند بنابراین آموزش‌های مهارتی در استان باید به سمت تربیت نیروی ماهر باشد.

وی افزود: شورای اشتغال استان باید به دنبال افکار و ایده‌های جدید باشد همچنین با کنار گذاشتن کارهای سنتی، استفاده از امکانات استان برای رونق اشتغال ضروری است.

استاندار خوزستان هم افزایی دستگاه های اجرایی را در فرایند اشتغال زایی، موثر دانست و گفت: ایجاد شغل در استان باید به صورت پایدار بوده تا یک جوان از امنیت شغلی مناسب برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان متناسب با بازارهای هدف داخلی و خارجی تولید شوند افزود: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا همواره مورد توجه باشند؛ همچنین برنامه ریزی برای تعیین الگوی کشت استان متناسب با نیاز بازار، در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب شناسایی بازارهای هدف را امری مهم در افزایش صادرات و اشتغالزایی دانست و گفت: در صورتی که محصول مورد نیاز بازارهای خارجی شناخته شود و به دنبال آن جنس باکیفیتی ارائه دهیم، خریداران سراغ جنس دیگری نمی‌روند.

وی با تاکید بر حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینان استان افزود: دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر اشتغال، باید زمینه را برای حضور کارآفرینان و دانش بنیان‌ها فراهم کنند.

در ادامه این نشست، راهکارهای ایجاد فرصت‌های شغلی و رفع موانع پیش روی اشتغالزایی توسط اعضا، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، میزان تعهد اشتغال استان خوزستان در سال جاری تحقق ۶۳ هزار شغل بوده که تاکنون ۴۸ هزار شغل در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha