۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85292787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ شکارچی متخلف در ماهنشان دستگیر شدند

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبر: 85292787
۲ شکارچی متخلف در ماهنشان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - ️رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: محیطبانان پناهگاه حیات وحش انگوران هنگام گشت و کنترل منطقه، سه فرد متخلف را در حال شکار قوچ وحشی در داخل منطقه دربند بهستان مشاهده و ۲ نفر از آنها را دستگیر کردند.

حسینعلی ملکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از متخلفان با تیراندازی به سمت محیطبانان متواری شد.

ملکی افزود: یکی از محیطبانان بر اثر برخورد ترکش به صورت جزئی دچار مصدومیت شد و خوشبختانه مشکل حادی ندارد و حال عمومی او مساعد است.

وی اضافه کرد: متخلف متواری شناسایی و مجوز دستگیری او توسط مقامات قضایی شهرستان صادره شده است.

این مسوول ادامه داد: از متخلفان، لاشه یک راس قوچ وحشی به همراه یک دستگاه پروژکتور، ۲ دستگاه چراغ قوه، یک قبضه چاقو و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی با تقدیر از فعالیت محیطبانان منطقه که به صورت شبانه روزی از طبیعت و حیات وحش حفاظت می کنند، گفت: به متخلفان هشدار می دهیم از ارتکاب جرم دست بردارند چون محیطبانان به صورت شبانه روزی در منطقه حضور دارند و اجازه هیچگونه تخلف را به آنها نخواهند داد.

️رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد: ۲ فرد متخلف دستگیر شده برای رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی شهرستان ماهنشان معرفی شدند.

منطقه حفاظت شده انگوران با مساحت ۹۲ هزار و ۲۹۷ هکتار از سال ۱۳۴۹ تحت حفاظت بوده و منطقه ای کوهستانی و تپه ماهوری در شهرستان ماهنشان با دامنه ارتفاعی ۱۲۴۰ تا ۳۳۲۰ متری، بارندگی و دمای متوسط سالیانه ۴۵۰ میلیمتر و ۶ درجه سانتیگراد و دارای اقلیم های مدیترانه ای و نیمه مرطوب معتدل است.

این منطقه زیستگاه مناسب برای قوچ و میش ارمنی و پازن (کل و بز) است؛ دیگر گونه های جانوری منطقه نیز شامل خرس قهوه ای، روباه معمولی، سیاه گوش، سمور سنگی، کبک دری، کبک چیل، باقرقره، سار، دال، شاه بوف، غاز خاکستری، تنجه، آنقوت، حواصیل، خوتکا، اگرت بزرگ، افعی زنجانی، لاک پشت افغانی و ماهیانی از جمله سفید رودخانه ای، سس، زرده پر و اسبله است.

پوشش گیاهی منطقه نیز به طور عمده از لاله واژگون، درمنه، چوبک، گون، کلاه میر حسن، لاله، شقایق، کما، مرزه، شکر تیغال، گل حسرت به همراه درختان و درختچه هایی نظیر بنه، بادام، خینجوک، شیرخشت، زرشک، گردو و سنجد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha