کیومرث حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نظم رفت و برگشت و حرکت در زمان مقرر از ویژگی های این خط به حساب می آید که بر خلاف اتوبوس و هواپیما امکان برنامه ریزی بهینه تر را برای مشتریان فراهم کرده است.
وی افزود: امکانات مستقر در قطار همچون کوپه اختصاصی، بوفه و رستوران، طرفیت قابل قبول، سرعت متوسط و زمان سفر، سرویس بهداشتی، تخت خواب و ملحفه و پتو و امکان سفر راحت و ایمن تری فراهم است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: زمان سفر در شرایط فعلی حدود ۶.۳۰ ساعت است که با رفع نواقص محدوده همدان تا آخر آذر ماه، این زمان به زیر ۶ ساعت کاهش یابد.
حبیبی یادآور شد: تشکیل شرکت بومی و جابجایی مسافر از ترمینال سنندج به ایستگاه راه آهن با ارزانترین قیمت ممکن و نیز تامین پارکینگ در محل از جمله تدابیر اندیشیده شده است؛ هر چند در سه سفر اخیر به جهت عدم پیش بینی رفتار مسافر در استفاده از حمل و نقل تدارک دیده شده، کم اطلاعی شهروندان و نیز متناوب بودن زمان سفر مشکلاتی وجود داشته و دارد که یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این قطار روزهای سه شنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح از تهران به سنندج و ۱۰ شب از سنندج به تهران تردد دارد افزود: این قطار امکان استفاده از زمان استراحت برای مسافرت و نیز بهره مندی از زیبایی های کردستان و لیلاخ و چهاردولی را برای مسافرین فراهم می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تلاش مجموعه مدیران استان این است بعد از بهره برداری های اولیه و در اولین فرصت ممکن نه تنها تعداد روزهای سفر را افزایش داد بلکه مقصد مسافرتی مشهد نیز اضافه شود.
حبیبی یادآور شد: تداوم این مسیر به سمت مریوان و باشماق بسیار ضروری و نیازمند اعتبارات هنگفتی است همچنین تکمیل ایستگاه قروه در فاز اول و ساخت و تکمیل ایستگاه دهگلان در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: یکی از تهدیدات این حمل و نقل ریلی کاهش استفاده شهروندان از سایر وسایل نقلیه چون اتوبوس است که در کوتاه مدت نگران کننده بوده ولی در میان مدت و بلند مدت با تعدد مسیر و افزایش مسافران شرق استان به حداقل خواهد رسید.
راه آهن سنندج - تهران، بعد از حدود ۲۰ سال انتظار مردم، در سفر رییس جمهور به استان کردستان در تاریخ ۱۱ ابان امسال به بهره برداری رسید.
نظر شما