برش استانی سند مهندسی فرهنگی در قم تدوین و اجرا شود

قم- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکنون در ۱۲ استان عملیاتی شده و انتظار می‌رود به زودی در قم نیز پروژه‌هایی ذیل آن تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم، بیان داشت: آسیب‌های موجود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، گردشگری و سایر عرصه‌ها می‌تواند در قالب برش استانی مهندسی فرهنگی با اختصاص بودجه‌های مصوب در روند بهتری دنبال شود.

وی بیان داشت:‌ در صورتی که برش استانی مهندسی فرهنگی در همه استان‌ها بصورت دقیق احصا و تدوین شود، مباحث فرهنگی آن در روال مطلوب‌تری می‌تواند به سرانجام برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اهمیت تامین بودجه مباحث فرهنگی اضافه کرد: شورای فرهنگی عمومی باید به قرارگاه فرهنگی استانها تبدیل گردد.

وی اهمیت و جایگاه استان قم را در دوران قبل و بعد انقلاب اسلامی مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید نقش حوزه‌های علمیه در مباحث فرهنگی پررنگ‌تر شود.

خسروپناه تصریح کرد: در شهری مانند قم با حضور هزاران طلبه، بدون امامت جماعت بودن برخی مساجد هیچ توجیهی ندارد.

وی اضافه کرد: بودجه‌های فرهنگی جاری در کشور بصورت هدفمند هزینه نمی‌شود و لازم است تا در قالب برش استانی مهندسی فرهنگی شاهد تحول در این عرصه باشیم.

برش استانی سند مهندسی فرهنگی در قم تدوین و اجرا شود

مدیران فرهنگی قم باید الگوی اخلاق و عمل باشند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز دراین جلسه با بیان اینکه مدیران و دست‌اندرکاران فرهنگی قم باید الگوی اخلاق و عمل باشند،گفت: سلامت نفس مدیران فرهنگی مقدم بر سایر امور در تاثیرگذاری فعالیت‌هاست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی عنوان کرد: داشتن خوراک پاکیزه مادی و معنوی شرط قدم گذاشتن در کارهای فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: عوامل و بازیگران فرهنگی باید در مرتبه نخست با پاکیزگی در زندگی مادی، معنوی و فکری، الگویی در بین مردم باشند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه از ظرفیت‌های موجود باید در جهت هم افزایی و پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد، بیان داشت: انتظار مهمی که از مسوولان فرهنگی می‌رود این است که بیش از همه عامل به کارهای نیک باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه داشت: شرایط و وضعیت دانشگاه‌های ما بنحوی است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در مباحث اعتقادی و فرهنگی در مقایسه با سال اول ورود به دانشگاه، دچار افت معرفتی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ادامه داد: دانشگاه یکی از مهمترین محورهای فرهنگی است که بخاطر آسیب‌های فکری، علمی و فرهنگی جاری در آن، سبب سرایت آن به متن جامعه در تمام ابعاد می‌شود.

وی اظهار داشت: امسال فقط یک‌هزار میلیارد تومان برای مباحث فرهنگی و سبک زندگی در کل کشور در نظر گرفته شده که هیچ تناسبی با نیازهای فرهنگی شهرهای مختلف ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha