تامین اجتماعی پشتوانه ای برای فردای ۱۰۸ هزار خانوار کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج-ایرنا-۱۰۸ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب بیمه های اجباری و اختیاری زیرپوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند و برای آینده زندگی خود پشتوانه دارند.

به گزارش ایرنا، این خانواده ها با برخورداری از بیمه درمانی در زمان حال و مزایایی چون بازنشستگی و از کار افتادگی، کمک هزینه ازدواج، بیمه بیکاری، پرداخت مستمری و حتی هزینه های کفن و دفن تا حدودی از پشتوانه فردای خود اطمینان دارند.

قرار گرفتن زیرپوشش بیمه از راهکارهای مرسوم دنیا برای حفظ کرامت انسانی نیروی کار محسوب می شود تا افراد در دوران بیکاری،پیری یا ازکارافتادگی پشتوانه ای داشته باشند که این مساله مهم را سازمان تامین اجتماعی در کشورمان بر عهده دارد.

این سازمان در سال های اخیر تلاش کرده تا با ایجاد حمایت های ویژه از ورزشکاران، بانوان خانه دار و دختران،صاحبان کسب و کارهای مجازی،دانشجویان، صاحبان مشاغل آزاد و سایر اقشار، شرایط آسان تری را برای بهره مندی اقشار مختلف از بیمه فراهم کند.

هرچند بخش قابل توجهی از بیمه شدگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمدی در قالب شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی زیر چتر خدمات این سازمان قرار گرفته اند، اما شمار قابل توجهی از شهروندان استان با آینده نگری به صورت بیمه خویش فرمایی زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این امر می تواند آغازی برای بهره مندی سایر شهروندان استان از خدمات بیمه ای باشد.

آنانی که ثمره آینده نگری گذشته را تجربه می کنند

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر حدود ۲۳ هزار و ۳۴۲ نفر تحت عنوان بازنشسته، ازکارافتاده کلی و بازمانده در استان ماهانه از این سازمان حقوق و مستمری دریافت می کنند.

تامین اجتماعی پشتوانه ای برای فردای ۱۰۸ هزار خانوار کهگیلویه وبویراحمد

رسول چراغ سحر اظهار داشت: علاوه بر پرداختی یادشده، ماهانه به طور میانگین ۵۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد از این سازمان حقوق دریافت می کنند.

وی بیان کرد:افزون بر این میزان قابل توجهی بابت کمک های کوتاه مدت مانند کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه ایام بیماری و بارداری و غیره به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت می شود.

شمار بیمه های خویش فرمایی

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود هشت هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه های خویش فرمایی و خاص شامل بیمه مشاغل خانگی، ورزشکاران، زنان خانه دار و دختران، دانشجویان و سایر گروه ها هستند.

چراغ سحر افزود: هر یک متقاضیان برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی ماهیانه براساس درصد انتخابی حق بیمه به تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می پردازند.

وی عنوان کرد: بیمه شدگانی که نرخ ۱۲ درصد را انتخاب می کنند، ماهانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال،۱۴ درصد هفت میلیون و ۶۸۰ هزار ریال و ۱۸ درصد که کامل ترین نرخ در بخش مشاغل آزاد است ۹ میلیون و ۸۷۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت می کنند.

چراغ سحر ابراز کرد: بیمه شدگان زن با حداقل ۱۰ سال سابقه و ۵۵ سال و مردان با دست کم ۱۰ سال سابقه کار و ۶۰ سال سن بازنشسته می شوند و براساس درصد انتخابی و سال های پرداخت حق بیمه از سازمان تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند.

وی تاکید کرد: امسال ۲هزار و ۱۰۰ نفر به صورت خویش فرمایی در قالب بیمه زنان خانه دار و دختران، دانشجویان ، ورزشکاران و کارفرمایان صنفی در استان زیر پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفته اند.

افزایش شمار بیمه شدگان

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش تامین اجتماعی استان قرار گرفته اند.

تامین اجتماعی پشتوانه ای برای فردای ۱۰۸ هزار خانوار کهگیلویه وبویراحمد

چراغ سحر اضافه کرد: شمار بیمه شدگان اصلی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ بیمه شده در ابتدای سال جاری به ۱۰۸ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: این بیمه شدگان در قالب طرح های زنان خانه دار، کارگران ساختمانی، دانشجویان، مشاغل آزاد و سایر گروه ها زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته اند.

چراغ سحر عنوان کرد: این سازمان هم اکنون ۱۰۸هزار بیمه شده اصلی با بیش از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش در استان دارد.

نگاهی به حمایت های تامین اجتماعی از صاحب مشاغل پلتفرمی تا زنان خانه دار

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صاحبان مشاغل پلتفرمی (کسب و کار در فضای مجازی) زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

چراغ سحر اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهیت مشاغل در حال تغییر است, سازمان تامین اجتماعی از صاحبان مشاغل پلتفرمی حمایت می کند.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ورزشکاران و فعالان حوزه ورزشی استان نیز از دیگر گروه هایی هستند که در دولت سیزدهم برای قرار گرفتن آنان زیر پوشش بیمه ای برنامه ریزی شده است.

چراغ سحر اضافه کرد: ورزشکاران، اعضای تیم‌های ورزشی، مربیان و کمک مربیان، داوران، مشاوران ورزشی، سرپرستان تیم ها، امور خدمات حمل و نقل و اشخاصی که به هر صورت با باشگاه ها و هیات های ورزشی ارتباط شغلی دارند می توانند از حمایت‌های بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمه این افراد به ۲ شکل انجام می شود تاکید کرد: به طوری که یک روش آن کارفرمایی است که هیات های ورزشی و باشگاه ها، با معرفی اسامی بیمه می شوند و دوم، بیمه انفرادی در قالب مشاغل آزاد زیرپوشش قرار می گیرند.

وی بیان کرد: ورزشکارانی که قصد دارند به صورت انفرادی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار بگیرند، باید ماهانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۹ میلیون و ۶۸۰ هزار ریال براساس سطوح بیمه ای برای حق بیمه پرداخت کنند.

زنان خانه دار

از آنجا که زنان خانه‌دار وظیفه نگهداری از خانه و تربیت فرزند را بر عهده دارند، نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشور ایفا می کنند و شایسته برخورداری از حمایت هستند و در همین راستا سازمان تأمین‌اجتماعی بیمه زنان خانه دار را برای آنان پیش بینی کرده است.

تامین اجتماعی پشتوانه ای برای فردای ۱۰۸ هزار خانوار کهگیلویه وبویراحمد

بر اساس گزارش منتشر شده از سازمان تامین اجتماعی، برخورداری از این بیمه نیازمند تاهل هم نیست و دختران مجرد و زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند از این مزایا بهره مند شوند. همچنین بهره‌مندی از این طرح، مستلزم سابقه‌ بیمه‌پردازی نیست و متقاضیان می‌توانند بدون سابقه پرداخت بیمه ، خود را بیمه کنند.

زنان خانه‌دار که در هیچ دستگاهی استخدام و مشغول به کار نیستند، بانوانی که سابقه پرداخت بیمه دارند و پیشتر در جایی مشغول به کار بوده اند، اما در زمان حاضر شاغل نیستند و به کار خانه‌داری مشغول اند، سابقه بیمه‌ آنان پذیرفته و از حداکثر میزان شرط سنی برای بهره مندی از این پوشش بیمه ای به بیمه ای کسر می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:زنان خانه‌دار می‌توانند براساس سه نرخ ۱۲ درصد خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی، نرخ ۱۴ درصد خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) نرخ ۱۸ درصد خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از سن بازنشستگی و ازکارافتادگی) بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: بیمه این افراد به ۲ شکل انجام می شود یکی کارفرمایی است که هیات های ورزشی و باشگاه ها، با معرفی اسامی بیمه انجام می شود و نمونه دیگر بیمه انفرادی در قالب مشاغل آزاد است که این گروه مشمول بیمه حوادث می شود و از خدمات بیمه استفاده می کنند.

چراغ سحر عنوان کرد: در این طرح از ۳۰ درصد حق بیمه ۲۳درصد از طرف کار فرما و هفت درصد توسط شخص پرداخت می شود و مابقی را تامین اجتماعی تقبل می کند.

وی بیان کرد: ورزشکارانی که قصد دارند به صورت انفرادی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی قرار گیرند باید ماهیانه هفت تا ۱۰میلیون ریال براساس سطوح بیمه ای برای حق بیمه پرداخت کنند.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha