آمریکا و رژیم صهیونیستی از پایان دادن به جنگ غزه وحشت دارند

تهران- ایرنا- کارشناس ارشد منطقه غرب آسیا تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی از پایان دادن به جنگ وحشت دارند چرا که می‌دانند اگر جنگ امروز متوقف شود، مقاومت پیروز است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ایرنا، سعدالله زارعی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: با گذشت بیش از ۶ هفته از جنگ سرنوشت ساز غزه ما شاهد ۲ صحنه هستیم، یکی حقایقی است که درباره استقامت مردم مظلوم غزه وجود دارد و یک صحنه جنایت های رژیم صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه آنچه درباره این جنگ می توان جمع بندی کرد این است که هم صهیونیست ها و هم غربی ها از روند جنگ نگران هستند و این نشان می دهد روند جنگ در مسیر تحقق اهداف آنها نیست.

کارشناس ارشد غرب آسیا ادامه داد: چهارشنبه گذشته روزنامه بلومبرگ نوشت که کاخ سفید دارد به طور فراینده ای از جنگ علیه حماس ناامید می شود و تلاش می کند به درگیری سر وشکل دهد و نیویورک تایمز هم به قلم توماس فریدمن نوشت که ما نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم چرا که ممکن است همه را سرنگون کند. اینکه بایدن می خواهد به نبرد سر و شکل دهد به این معنی است که فرماندهی نظامی صحنه دچار بحران و مشکل است.

زارعی با اشاره به اینکه نگرانی غربی ها به این خاطر است که مقاومت فلسطینی ها بنیان تمام دولت هایی که به آمریکا وابسته هستند را از بین خواهد برد، تصریح کرد: نتانیاهو دوشنبه در گفت وگو با فاکس نیوز حساسیت وضعیت را با این بیان می گوید که باید برای حفاظت از اسرائیل پیروز شویم و این نبردی است که هیچ جایگزینی جز پیروزی ندارد.

غرب در میان نسل‌های آینده کشورهای اسلامی جایگاهی ندارد

این استاد دانشگاه تاکید کرد: نتانیاهو با این سخنان به غربی ها یادآوری می کند فقط اسرائیل از بین نمی رود بلکه تمام بنیان های غربی ها در خاورمیانه دچار بحران های اساسی خواهد شد.

به گفته این کارشناس ارشد منطقه غرب آسیا، سی ان ان اخیرا گزارش داده است که برخی از سفارتخانه های غربی در کشورهای اسلامی ارزیابی کرده اند که موقعیت غرب در کشورهای اسلامی متزلزل شده است و غرب در میان نسل های آینده کشورهای اسلامی جایگاهی نخواهد داشت. این مساله تاثیر شکست اسرائیل در جنگ غزه را به خوبی بیان می کند.

وی  با طرح این سوال اساسی که سرنوشت این جنگ را چه موضوعی تعیین خواهد کرد؟ افزود: سرنوشت این جنگ را تاب آوری تعیین خواهد کرد و کسی که برابر شدائد مقاومت کند و استقامت داشته باشد، پیروز است.

زراعی گفت: استقامت مردم غزه در زیر بمباران ها و انسان هایی که در اوج مظلومیت و معنویت قرار دارند تعیین کننده این جنگ است. اینکه مردم غزه آنجا را ترک نکردند را باید کنار راهپیمایی اسرائیلی ها گذاشت که در مقابل دفتر نتانیاهو تحصن کردند، این موضوع نشان می دهد در کجا استقامت است و در کجا وارفتگی است.

وی با برشمردن یک گزاره مهم دیگر در تعیین سرنوشت جنگ گفت: در صحنه بین الملل، نتانیاهو یک قاتل است و حتی در سرزمین های اشغالی متهم است اما رهبران حماس و جهاد در میان مردم خود به عنوان قهرمان شناخته می شوند.

این کارشناس غرب آسیا ادامه داد: نوع جنگیدن نیز در استقامت و تعیین سرنوشت جنگ موثر است. ده ها هزار رزمنده ای که با انواع سلاح ها در زیرزمین هستند که در وقت معین خارج شده و به اسرائیل ضربه می زنند و در برابر اشغالگران قرار دارند. کسی که به آسانی دیده شود آسیب پذیری اش بیشتر است تا کسی که مخفیانه می جنگد.

حق و باطل بودن در استقامت، دیگر موضوعی بود که زارعی به آن اشاره کرد و گفت: آنکه حق است از خانه، سرزمین و شرف خود دفاع می کند و به طور قطع متجاوزی که با قتل کودکان و هدف قرار دادن بیمارستان به دنبال اثبات قدرت خود است، هیچ توفیقی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این صحنه ها مشخص است که استقامت با طرف فلسطینی است، تصریح کرد: غربی ها هنوز منتظرند که شاید اسرائیلی ها به یک پیروزی برسند تا در میز مذاکره آن را به یک پیروزی سیاسی تبدیل کنند اما از سال ۲۰۰۰، غربی ها ۱۳ جنگ در منطقه به راه انداختند و مشخص است که در ۱۲ جنگ قبلی نتیجه ای در برابر مقاومت نگرفتند.

اگر جنگ متوقف شود رژیم صهیونیستی با صورت حسابی از کشتار روبرو است

زارعی ادامه داد: جنگ غزه در بین این ۱۲ جنگ تا نبرد سیف القدس در عداد جنگ های متوسطی است که جبهه مقاومت با آن روبرو است، این جنگ از جنگ سوریه ضعیف تر است و جبهه مقاومت در جبهه ای وسیع تر در برابر غربی ها پیروز شد و از جنگ ۳۳ روزه شدیدتر نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا از پایان دادن به جنگ وحشت دارند چرا که می دانند اگر جنگ امروز متوقف شود مقاومت پیروز است، بیان کرد: اگر جنگ متوقف شود اسرائیل با یک صورت حسابی از کشتار روبرو است که مایه خجالت صهیونیست ها در کشتار کودکان و مردم غزه است و اگر جنگ پایان یابد در منطقه ای که معادله عادی سازی پیگیری می شود صحنه به نفع فلسطین رقم خواهد خورد و افکار عمومی جهان هم با فلسطینی هاست به همین خاطر غربی ها به پایان جنگ تن نمی دهند.

زارعی در پایان بخش هایی از نامه فرماندهان مقاومت فلسطینی را قرائت کرد که در آن آمده است: ما اعتقادی می جنگیم و امید به نصرت خدا داریم ما چیزی نداریم که از دست بدهیم بالاترین سرمایه ما جان ما است که آن را تقدیم خواهیم کرد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: همراهی مردم غزه با مقاومت بسیار مافوق تصور ما بوده است. اسرائیل قبلا در برابر یک کشته، ۱۰ کشته از ما می گرفت اما امروز دربرابر یک شهید، ۱۰ کشته می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha