بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار ۲۸ آبان مقارن با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز گرامیداشت مقام پرستار پس از ۳۴ سال انتظار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود تا گام بلند دیگری از سوی دولت مردمی در مسیر عدالت در سلامت برداشته شود.

به گزارش ایرنا، یکی از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱، بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار این استان بود، پروژه ای که از سال ۱۳۶۷ کلنگ آن بر زمین خورده اما طی ۳۴ سال نا تمام و نیمه کاره باقی مانده بود.

مصوبه سفر رئیس جمهور به این شهرستان مبنی بر لزوم تکمیل و بهره برداری هرچه سریع تر این بیمارستان، یکی از اصلی ترین سیاست های حوزه درمان دولت سیزدهم را بار دیگر نمایش گذاشت تا با بهره برداری از پروژه های درمانی نیمه کاری به اجرای عدالت درمانی و توسعه خدمات سلامت بخش در جامعه به ویژه مناطق محروم کمک کند.

بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و تیمی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.

با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.

شهرستان شهریار بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و بنا بر مصوبه سفر رئیس جمهور از سال گذشته به یکی از شهرستان های ویژه چهارگانه استان تهران ارتقا یافته است با این وجود اکنون به غیر از بیمارستان امام سجاد (ع) هیچ بیمارستان و مرکز درمانی متناسب با سرانه جمعیتی خود ندارد و اغلب مردم آن برای دریافت خدمات درمانی به شهر تهران مراجعه می کنند.

با افتتاح این بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی بخش بزرگی از نیازهای مردم شهریار محقق می شود و بیماران از این پس، از خدماتی که از سوی بیمارستان در زمینه‌های کلینیکی، پاراکلینیکی و تصویربرداری ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

اتمام پروژه ۳۴ ساله

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز شامگاه پنجشنبه در نمایشگاه روایت پیشرفت در دولت مردمی خبر از بهره برداری بیمارستان امام خمینی(ره) پس از ۳۴ سال داد و گفت: از ابتدای کار دولت مردمی، رویکرد اصلی توجه به مناطق کمتربرخوردار به ویژه در استان تهران بوده است.

وی افزود: در مناطق حاشیه شهر تهران و شهرستان های این استان جمعیت زیادی با کمترین امکانات سکونت دارند که در دولت مردمی، شاهد تکمیل و خدمت رسانی چندین بیمارستان در این مناطق بودیم و در هفته پیش رو نیز، بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

معطلی غیرقابل توجیه

رئیس جمهور در جریان بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی شهریار معطلی ۳۰ ساله تکمیل این بیمارستان را غیر قابل توجیه دانست و از مسئولان وزارت بهداشت و درمان خواست تا یکسال آینده زمینه افتتاح آن را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ضمن بازدید از بیمارستان نیمه تمام امام خمینی شهریار، در گفتگو با پیمانکار و مسئولین وزارت بهداشت و درمان، از مشکلات و موانع تکمیل و معطلی ۳۰ ساله مطلع شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در سراسر کشور به شکل نامناسبی مقابل دیدگان مردم قرار دارد که ضروری است به سرعت آنها را سروسامان دهیم.

بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

سه دهه تعلل در ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار

بهمن سال ۱۴۰۰ محسن منصوری استاندار تهران وقت این استان بازدیدی از روند ساخت بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار داشت و در حاشیه آن اعلام کرد: کار ساخت پروژه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار سه دهه قبل توسط بخش خصوصی و خیرین حوزه سلامت آغاز و در مقطعی کار ساخت این پروژه به دولت سپرده شد که با وجود کارهای خوب گذشته، تاکنون پیشرفت کندی داشته است.

وی ادامه داد: این طرح از نظر حقوقی مشکل دارد و با جلسه‌ای که با ۲۰ عضو اثرگذار و تصمیم ساز در اجرای طرح داشتیم، مشکل حقوقی با تصمیم حاکمیتی و پذیرش ریسک از سوی استانداری تهران با در نظر گرفتن حقوق بیت المال، رفع شد و مجددا در حال تکمیل است.

این بیمارستان شامل، ۴۲ تخت بستری اورژانس، دو بخش با ۲۶ تخت بستری زنان و زایمان (جمعاً ۵۲ تخت بستری)، ۲۶ تخت بخش اطفال، سه بخش با ۲۶ تخت بستری جراحی (جمعاً ۷۸ تخت بستری)، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه نوزادان، ۲۳ تخت مراقبت های ویژه، ۱۹ تخت مراقبت های ویژه قلبی، ۱۸ تخت دیالیز، ۱۰ تخت مراقبت های ویژه اطفال، ۱۰ اتاق عمل، دو بخش داخلی با مجموع ۵۲ تخت بستری، ۸ تخت LDR، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی، بخش تصویر برداری، بخش آنژیوگرافی و بخش پزشکی هسته ای در ۴ طبقه است.

در این بیمارستان در ماه های آینده مرکز جامع سرطان با پیشرفته ترین تجهیزات تشخیصی و درمانی برای معالجه بیماران راه اندازی خواهد شد.

کل بودجه ساخت بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی برای آن بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha