۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۱
کد خبر: 85294275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار میلیارد ریال جرایم مالیاتی استان مرکزی بخشیده شد

اراک - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: سه هزار میلیارد ریال از جرایم مالیاتی در این استان امسال بخشیده‌شد.

سید بهاءالدین میرمحمدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این بخشودگی در راستای تکریم مودیان و قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی، خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی انجام شده‌است.

وی ادامه داد: به منظور تسریع در قطعیت پرونده‌های مالیاتی و جلوگیری از طولانی شدن فرایندهای دادرسی مالیاتی، در صورتی که مودیان مالیاتی از اعتراض خود نسبت به برگ تشخیص یا مطالبه، جرایم و آرای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی که تا تاریخ ۲۰ آبان ماه سال جاری به اداره امور مالیاتی تسلیم کرده‌اند، انصراف خود را تا ۱۵ دی ماه سال جاری اعلام کنند و با پذیرش مالیات تعیین شده از فرآیند دادرسی خارج شوند، مطابق تفویض اختیار صورت گرفته، جرایم مالیاتی آنها حداکثر تا ۱۰۰ درصد بخشوده و مالیات قطعی شده آنان تا ۲۴ ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی قابل تقسیط است.

مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی تاکید کرد: تفویض اختیار بخشودگی جرائم مالیاتی در صورتی قابل انجام است که اصل مالیات سال، دوره این مودیان برای اشخاص حقیقی در هر یک از منابع کمتر از ۱۵۰ میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی کمتر از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال باشد.

میرمحمدی با یادآوری تسهیلات ویژه سازمان امور مالیاتی برای بخشودگی جرایم مالیاتی پیش از سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان امور مالیاتی برای جرائم مالیاتی قابل بخشش مربوط به سال ۱۳۹۹ تا ۱۰۰ درصد جرایم مالیاتی، سال ۹۸ تا حداکثر ۹۵ درصد قابل بخشودگی خواهد بود و برای جرائم مربوط به سالهای ۹۷ و ۹۶ هم به ترتیب ۸۵ و ۸۰ درصد قابل بخشودگی است و برای سال ۹۵ و قبل آن نیز حداکثر بخشودگی ۷۵ درصدی در نظر گرفته شده است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر جمعیت از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha