۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85294537
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا - بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز شنبه در باغ غدیر اصفهان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین افتتاح این جشنواره گفت: قصه گویی یکی از روش‌های مهم برای آموختن آداب و رسوم اجتماعی به کودکان است.

مهدی آقایاری افزود: داستان سرایی بخشی از کودکی تمام افراد جامعه است که با آن بسیاری از مطالب توسط بزرگترها به زبانی شیرین، قابل فهم و جذاب به کودکان آموخته می‌شود.

وی اظهار داشت: قصه گویی جایگاه مهمی در آموزش و پرورش دارد و این مهم در کتاب‌های درسی هم با نگاشتن وقابع مختلف به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود.

جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان آغاز شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: در آیین‌های مختلف قصه‌های شاهنامه، گلستان سعدی و حافظ برای کودکان توسط پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نقل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این جشنواره حفاظت از آیین کهن ایرانی است، افزود: کودکان امروز، نقالان این آیین کهن ایرانی در آینده هستند.

آقایاری افزود: در گذشته حتی در داستان سرایی و شعرخوانی، دشمن شناسی هم به کودکان آموخته می‌شد.

وی در ادامه با محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها در کشتار کودکان غزه از اعضای کانون برای حضور در مراسمی که به این مناسبت عصر امروز در میدان بزرگمهر برگزار می‌شود، دعوت کرد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در ۶ بخش شامل «مدرن و کلاسیک»، «آیینی و سنتی»، «جایزه ویژه سردار سلیمانی»، «زبان اشاره»، «قصه‌های امنیت» و «کودکان غزه» در اصفهان تا ۲۹ آبان ادامه دارد.

مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۳۹۸ اثر است که از این تعداد ۵۸ اثر برگزیده شده است.

برگزیدگان ۲۹ آبان مشخص و به دبیرخانه کشوری جشنواره قصه گویی معرفی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha