۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85294653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی کتابخانه‌های عمومی زنجان تخصیص یافت

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: نیازمندی‌های کتابخانه‌های استان احصا شده است که برای رفع آنها برنامه ریزی و تلاش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته کتاب استان، افزود: در قالب نقشه مهندسی فرهنگی، توجه ویژه ای به تامین امکانات سخت افزاری کتابخانه ها در استان داریم چون سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ، ثمراتش را در چند سال آینده نشان می دهد.

رفیعی با بیان اینکه توسعه کتابخانه ها در مناطق محروم هم جزو اولویت هاست، افزود: پیگیری کتابخانه مرکزی نیز در دستور کار است و تلاش داریم در سفر دوم رییس جمهور اعتباری برای به سرانجام رسادن آن اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه کتابداری یک کار دلی است و فقط نمی شود به آن به عنوان کار اداری نگاه کرد،‌ افزود: مناسبت هفته کتاب بهانه ای برای مرور و تمرکز بر روی مسایل حوزه کتاب و کتابخوانی است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه هر اندیشه و علمی برای ماندگاری نیاز به ابزار کتاب دارد و کتاب عنصر مهم فرهنگی است،‌ گفت: یکی از مهمترین کارکردهای کتاب، آگاهی بخشی بوده و علم و دانش نافع، کلید نجات بخش انسان هاست.

وی با بیان اینکه ما داعیه دار تمدن و مدعی تمدن سازی هستیم، افزود: زیرساخت اصلی تمدن ها فرهنگ است و کتاب،‌ ابزار و عنصر مهم در حوزه فرهنگ بوده که زیرساخت حرکت به سمت تمدن سازی به شمار می رود.

رفیعی فزود:‌باید تلاش کنیم کتاب و کتابخوانی در جامعه در شأن افق تمدنی ایران اسلامی توسعه پیدا کند.

در این برنامه از کتابداران، ‌اعضا و یاوران نمونه کتاب در استان تجلیل شد.

۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب در ایران نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha