سرانه ورزشی روستایی به حد مطلوب نرسیده است/ راه‌اندازی ۸۷۰۰ خانه ورزش در سطح کشور

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: با توجه به جمعیت گسترده روستایی و عشایری، سرانه ورزشی این بخش هنوز با استاندارد لازم فاصله زیادی دارد.

علیرضا پسندیده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق تفاهمی که با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم، با استفاده از ظرفیت این بخش خانه‌های ورزش روستایی را در کشور تجهیز و فعال خواهیم کرد. تجیهز خانه ورزشی روستایی با همکاری دهیاری روستاها و وزارت ورزش صورت خواهد گرفت که تاکنون ۸ هزار و ۷۰۰ خانه ورزشی در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: بنا داریم هر سال یک هزار و ۲۰۰ خانه ورزش روستایی را با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت ورزش و جوانان و دهیاری‌ها راه‌اندازی کنیم. البته با توجه به وجود ۳۷ هزار روستا (دارای دهیاری)، ما هنوز به میزان مطلوب آن فاصله داریم و نیاز است تا دستگاه‌های مختلف محرومیت‌زدایی در حوزه روستایی و عشایری فعال شوند و با کمک‌های خود ضمن ارتقای استانداردهای لازم زیر ساخت‌های موجود را توسعه دهند.

رئیس فدراسیون بازی‌های روستایی و بومی و محلی یادآور شد: در حال حاضر با توجه به جامعه پر مخاطب و علاقه‌مند روستایی هم اینک لیگ ۱۴ رشته ورزشی بومی و محلی از جمله هفت‌سنگ، چوب‌کشی، دال پلان، دوز فیزیکی و الک دولک در کشور ایجاد شده است. با توجه به حدود ۳۰۰ بازی روستایی فعال از طریق اطلاس جغرافیایی بازی‌ها، لیگ سایر رشته‌ها نیز به مرور ایجاد خواهد شد.

پسندیده این را هم افزود: در حال حاضر ۱۲۰رشته ورزشی روستایی با توجه به سطح مخاطب و فعالیت در پهنه جغرافیایی، توسط میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است و هدف ما از این اقدام زنده نگه داشتن ورزش‌های بومی و محلی کشور خواهد بود.

وی همچنین به طرح ورزشی یاری‌گران زندگی در سطح روستاهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. این طرح از دل روستاها آغاز و در بخش، شهرستان، استان و کشوری ادامه خواهد یافت. این طرح ورزشی در ۴ رشته شطرنج، پینگ‌پنگ، دارت و دو ومیدانی (۸۰۰متر بانوان و یک هزار و ۵۰۰متر مردان) برگزار و به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha