گذرگاه فرار از حوادث تلخ در مسیر یاسوج -بابامیدان ساخته می شود

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نبود حوضچه‌ها و گذرگاه فرار موجب شده که شاهد خسارات و تلفات زیادی در محدوده پلیس راه یاسوج به شیراز باشیم، گفت: گذرگاه فرار در محدوده پلیس راه یاسوج در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری کهگیلویه و بویراحمد،سید علی احمدزاده شنبه شب در بازدید از گردنه یاسوج_ دشت‌روم، اظهار کرد: گردنه یاسوج به سمت دشت‌روم در پلیس راه یاسوج دارای سرازیری و شیب تندی است.

وی افزود: به همین دلیل نیازمند حوضچه و گذرگاه فرار هستیم که ماشین‌های سنگین این محور در صورتی که دچار مشکل شوند و نتوانند خودروی خود را کنترل کنند در این حوضچه‌ها قرار بگیرند تا مشکلی ایجاد نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه تلخ روز جمعه دوم تیرماه امسال با ۶ فوتی و ۲۵ نفر مصدوم در محور یاسوج به شیراز، عنوان کرد: کل طراحی این منطقه باید تغییر کند تا شاهد چنین حوادث تلخی در محورهای استان و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.

در این حادثه ۲۵ خودرو با هم برخورد داشتند که سرنشینان ۱۴ خودرو کشته یا زخمی شدند.

احمدزاده از ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محل پلیس راه یاسوج خبر داد و تاکید کرد: با موافقت وزارت راه تقاطع غیرهمسطح در پلیس راه یاسوج به سمت اصفهان احداث می‌شود تا ماشین‌های سنگین از کمربندی عبور کنند و نیاز نباشد وارد شهر شده و خطرساز باشند.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

بسیاری از جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد در مناطق کوهستانی و دارای شیب تند هستند.بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

بنا به نظر کارشناسان راه، ایمنی جاده‌های این استان اعم از جاده‌های اصلی، پل‌ها،تونل‌های موجود و حتی برخی بزرگراه‌ها پایین است.برای کاهش میزان تصادفات در کهگیلویه و بویراحمد چهارخطه کردن جاده‌ها و جداکننده‌های فیزیکی بسیار مؤثر خواهد بود.

چهار محور یاسوج-اصفهان، یاسوج- بهبهان، گچساران- بابامیدان و "پاتاوه -دهدشت جز جاده‌های شریانی استان هستند و باید در راستای ایمن سازی این مسیرها تلاش جدی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha