توافق افغانستان و پاکستان برای استفاده از مسیر ترانزیتی کراچی

تهران – ایرنا – هیئت نمایندگی طالبان در دیدار با مقام‌های پاکستان، برسر انتقال کالاهای ترانزیتی افغانستان از بندر کراچی توافق کردند.

به گزارش یکشنبه ایرنا از طلوع نیوز «نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان در راس یک هیئت با طرف پاکستانی نشستی دوجانبه برگزار کرد. در این نشست که وزرای امور خارجه و تجارت نیز حضور داشتند در باره ازاد شدن اموال توقیف‌شده تاجران افغان در بندر کراچی توافق شد»

از ۴۵ روز پیش تاکنون محدودیت‌های پاکستان برای کالاهای ترانزیتی افغانستان در این مسیر برقرار و صدها کانتینر بازرگانی در بندر کراچی متوقف است.

اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان اعلام کرد در حال حاضر تنها کانتینرهای متوقف‌شده در بندر کراچی اجازه انتقال کالا به افغانستان را دارند.

خانجان الکوزی، رییس اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان، گفت: «اما در آینده دوباره مذاکره خواهد شد. فعلا مشکلات این کانتینرها حل شده است. اما برای آینده و با این شرایط گمان می‌کنم افغان‌ها از این مسیر استفاده نخواهند کرد.»

همزمان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از دیدارهای مقام‌های کشورش با هیئتی از حکومت طالبان، درباره فراهم‌سازی تسهیلات در بخش‌های تجارت و ترانزیت خبر داد.

ممتاز زهرا بلوچ گفت: «در این نشست در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش های خصوصی و دولتی، ترانزیت، داد و ستد در گذرگاه‌ها و رفع موانع در بخش تجارت گفت‌وگو شد.»

بنا به گزارش طلوع نیوز، پیش از این اتاق تجارت مشترک افغانستان و پاکستان اعلام کرده بود محدودیت‌های اخیر وضع شده علیه کالاهای ترانزیتی افغانستان در بندر کراچی، بیش از ۲۰ میلیون دلار به بازرگانان افغانستانی زیان وارد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha