پرستاران غزه  صبر را معنا بخشیدند/ دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج)

تهران- ایرنا- طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) پایتخت به مناسبت روز پرستار با عنوان «پرستاران غزه» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران یکشنبه- ۲۸ آبان ماه- به مناسبت روز پرستار با عنوان «پرستاران غزه» رونمایی شد.

این دیوارنگاره با طراحی گرافیک روح الله مختاری و طراحی نوشتار مهدی توحیدی اثری از خانه طراحان انقلاب اسلامی است که به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی و نصب شده است.

در توضیح این اثر آمده است: «پرستاران غزه؛ صبر را معنا بخشیدند، به یاد تمامی پرستارانی که در سخت‌ترین شرایط کار خود را انجام دادند.»

روز بیست و هشتم آبان ماه مصادف با پنجم جمادی الاول سال ۱۴۴۵ قمری سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و فداکاری‌های ایشان در واقعه کربلا در تقویم رسمی کشور به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه- ۱۵ مهرماه- برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه روز گذشته اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه(طی ۴۳ روز گذشته)، ۱۲ هزار و ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها، پنج هزار کودک و ۳ هزار و ۳۰۰ زن وجود دارد.

بنابر این گزارش، شمار زخمی‌های تجاوز ۴۳ روزه رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه نیز به ۳۰ هزار نفر رسیده که بیشر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

پرستاران غزه  صبر را معنا بخشیدند/ دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج)

پوسترها، بیلبوردها و دیوارنگاره‌های شهری نیز پس از این عملیات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین برای اعلام انزجاز و همدردی با مردم فلسطین آثاری را به نمایش گذاشتند. پویش «حریفت منم» نیز در این راستا توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی اجرایی شده است.

طرح دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران، ۱۳ آبان ماه با عنوان «همدردتم رفیق» به یاد ۲هزار و ۵۱۰ دانش‌آموز که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند،دوم آبان ماه با توجه به اتحاد بین جبهه مقاومت علیه رژیم غاصب صهیونیستی با عنوان «سیل غیرت» و شعار «سیل غیرت می‌برد بنیان ظلم»، ۲۷ مهرماه با توجه به بی‌تفاوتی حقوق بشر علیه جنایات صهیونیست‌ها با شعار «مرگ بر حقوق بی‌بشر» رونمایی شده است.

همچنین این دیوارنگاره ۲۴ مهرماه با عنوان «شمر زمانه» و با شعار «دوباره شمر زمانه/دوباره قحطی آب» با توجه به ظلم بی‌امان رژیم صهیونیستی و قطع آب به روی کودکان مظلوم فلسطین، ۲۱ مهرماه با عنوان «درد فلسطین» و با شعار «شرف همپاست با دردِ فلسطین» و ۱۶مهرماه با توجه به انجام عملیات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «طوفان الاقصی» رونمایی و نصب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha