عضو شورای شهر تهران: قطع درخت با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکانپذیر است

تهران بزرگ - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار خبر قطع درخت در مجموعه سعدآباد گفت: قطع درخت توسط افراد و ذی نفعان و حتی خود شهرداری در معابر، اماکن عمومی و خصوصی با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، ناصر امانی روز یکشنبه در یکصد و نود و سومین جلسه شورا با اشاره به موضوع حفظ فضای سبز در شهر اظهار کرد: در قانون آمده متقاضیان قطع، جابه جایی و سر برداری درختان باید درخواست خود را با شهرداری ناحیه ارائه و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

وی افزود: هر گونه قطع درختان توسط افراد و ذی نفعان و حتی خود شهرداری در معابر و اماکن عمومی و خصوصی فقط با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکانپذیر است.

عضو شورای شهر تهران: قطع درخت با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکانپذیر است
عکس تزئینی است

امانی با اشاره به انتشار خبر قطع درختان در مجموعه سعدآباد اضافه کرد: برخی رسانه‌ها مطالبی در این ارتباط منتشر کرده‌اند که بر اساس آن سه درخت به دلیل وزش باد شکسته شده‌ است، موضوع را از شهردار ناحیه پیگیری کردم و گفتند پس از سه روز اجازه ورود به آنها داده شد که بر اساس بررسی‌ها سه درخت با ادای خشک شدن، قطع شد و هشت مورد را نیز خودشان قطع کرده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسه امروز شورا در خصوص قطع درخت در مجموعه‌های مختلف تذکر دادیم که از شهرداری مجوز نگرفته بودند، امروز در مجموعه‌ای درخت قطع شده که فوق تمام آنهاست، شهرداری باید در این خصوص شکایت کند و برخورد لازم صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران: قطع درخت با مصوبه کمیسیون ماده هفت امکانپذیر است

لزوم تخصیص بودجه مناسب به سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی

عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز ضمن تقدیر از برگزاری مانور اسکان اضطراری، اقداماتی از این قبیل را ضروری دانست و بر ضرورت افزایش و تخصیص بودجه مناسب به سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی تاکید کرد.

احمد صادقی گفت: تهران یکی از آسیب پذیرترین شهرهای دنیا در برابر حوادث طبیعی و انسان ساز است و این موضوع ضرورت آمادگی همه دستگاه‌های امداد رسان و آمادگی شهروندان را می‌طلبد، لذا برگزاری مانورهای آمادگی یکی از اقداماتی است که باید در دستور کار مدیریت شهری به عنوان متولی مدیریت بحران قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: مستحضر هستید که شهرداری تهران به عنوان متولی مدیریت بحران نقش آفرینی می‌کند و به عنوان مسوول ستاد هماهنگی مدیریت بحران شهر به جانشینی وزیر کشور می‌بایست حضور فعال داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha