سید حسن خلیلینیا روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، قالب عملیاتی این پروژه گسترده را احیای خطوط امحا شده و اجرای خطوط تازه دانست و اظهار داشت: اولویت اصلی در احیا و اجرای خطوط ترافیک جادهای در این طرح، محورهای شریانی و اصلی است که بهصورت خط سرد و نقوش اجرا میشود.
وی درخصوص بازه زمانی پروژه، گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی و فراهم بودن دیگر آیتمها دراجرای خطوط ترافیک جادهای، تا پایان تابستان سال ۱۴۰۳ شاهد اجرای کامل آن خواهیم بود.
وی یادآور شد: خطوط ترافیکی نقشی بسیار مهم در هدایت ترافیک بهویژه در طول شب و روزهای بارشی مهگرفتگی راهها دارد، به همین دلیل سعی عوامل فنی بر اجرای خطوط در سطح راههایی است که بهتازگی آسفالت شده و فاقد خط هستند.
خلیلی نیا افزود: باتوجهبه رصد برخط راههای برونشهری استان، محورهای شریانی که خطوط ترافیکی آنها امحا و یا به دلیل اجرای روکش آسفالت، فاقد خط هستند تا پیش از شروع بارندگیها، نسبت به اجرای خطکشی آنها اقدام شود.
وی در پایان ضمن تاکید جدی بر رعایت مقررات و اصول نگهداری خطوط ترافیکی گفت: مهمترین عامل در ماندگاری و بازتاب مناسب خطوط، عدم عبور خودرو، بهویژه در ساعات اولیه اجرا است که این مهم جز با تعامل و توجه رانندگان امکانپذیر نیست.
درحوزه راهداری استان قم ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یکهزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.
نظر شما