۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی یزد پرداخت شد

یزد- ایرنا - مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به طرحهای حوزه مشاغل خانگی در سالجاری در استان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، " فریبا آیت اللهی" با بیان اینکه مشاغل خانگی یکی از راههای درآمد و تامین معیشت خانوارها است افزود: این طرح ها به ۷۱۰ طرح مشاغل خانگی در استان پرداخت شد.

وی اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی از ۸۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۰۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت که افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

وی به سهم اشتغال ایجاد شده این طرحها در استان اشاره کرد و افزود: با پرداخت این تسهیلات زمینه ایجاد ۹۵۰ فرصت شغلی جدید در استان فراهم شده است مابقی تسهیلات به طرح‌ها از سوی بانکها در حال پرداخت است .

آیت اللهی ادامه داد: با اجرای صحیح سیاست های ابلاغی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، تعداد ۶ هزار مجوز مشاغل خانگی در سطح استان صادر شده است.

کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha