پرستاری، جلوه باشکوهی از مهربانی، صبر و نوع‌دوستی است

تهران- ایرنا- فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و وزارت دفاع در پیام‌های جداگانه‌ای روز پرستار را تبریک گفتند و ازخودگذشتگی پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان‌های زیر بمباران غزه را یادآور شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت میلاد اسوه صبر و شکیبایی زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، پرستاران را نماد از خودگذشتگی و ایثار دانست.

وی عنوان کرد: در کوران ویروس منحوس کرونا، وقتی همه از بیماران می‌گریختند این پرستاران و کادر درمانی بودند که مرهم دردهای بیماران و چشم امید خانواده‌های آنها بودند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: این روزها نیز ایستادگی و ازخودگذشتگی پرستاران و کادر درمانی در بیمارستان‌های زیر بمباران غزه فقط یک جمله را به ما یادآور می‌شود، گاهی بی‌نهایت هم نمی‌تواند وسعت ایثار یک انسان را در خود جای دهد.

سردار جلالی افزود: امروز این «انسان رشید» در قامت پرستار در غزه می‌ایستد، مجروح، اسیر و شهید می‌شود اما کودک زخم خورده فلسطینی که آغوش مهربانی را تمنا می‌کند، تنها نمی‌گذارد.

وی در این پیام خطاب به پرستاران بیمارستان‌های غزه اظهار داشت: شما انسانیت را برای همیشه تاریخ معنا کردید. روز پرستار را فارغ از مرزهای جغرافیایی به همه پرستاران که نجات‌بخش و هم‌درد بیماران هستند تبریک گفته و یاد همه شهدای مدافع سلامت در ایران و فلسطین را گرامی می‌داریم و بر اسوه صبر و شکیبایی زینب کبری سلام‌الله علیها سلام و درود بی‌پایان می‌فرستیم.

بیانیه وزارت دفاع: این روزها دنیا شاهد از خودگذشتگی و ایثار پرستاران و کادر متعهد درمان در «غزه» است

وزارت دفاع در بیانیه‌ای به مناسبت روز پرستار عنوان کرد: مردم سراسر جهان شاهد شکوه از خودگذشتگی و ایثار پرستاران و کادر متعهد درمان در غزه هستند که زیر بمباران بی امان دشمن صهیونیستی، لحظه‌ای رسالت خود را فراموش نکرده و به آنها درس آزادگی، مسئولیت‌پذیری و انسان دوستی داد.

این بیانیه خاطرنشان کرد: بیست و هشتم آبان ماه میلاد موفورالسرور پرستار و پیام رسان عاشورا، عقیله بنی هاشم زینب کبری (س) و یادآور مجاهدت شبانه‌روزی فرشتگانی است که نجات جان انسان‌ها همواره مطمح نظر آنان بوده و هدف غایی‌شان آسایش و سلامتی تمامی بیماران است.

وزارت دفاع تصریح کرد: هنوز از یادها نرفته که در هشت سال دفاع مقدس چگونه این شیر زنان و غیور مردان در اوج کمبودها و زیر بار حملات وحشیانه دشمن بعثی، با تمام توان، هستی خود را وقف ایران و ایرانی نموده و بی‌هیچ منت و چشمداشت و در کمال گمنامی صحنه هایی بدیع از ایمان و ایثار را به تصویر کشیدند.

این بیانیه یادآور شد: خاطره جان نثاری پرستاران در دوران همه گیری کرونا از جمله خاطراتی است که هرگز از یاد نمی‌رود، امروز نیز که کشور عزیزمان با بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های ضدبشری روبرو است باز هم این پرستاران هستند که نه تنها پا پس نکشیدند بلکه با همتی دوچندان پا به میدان مبارزه با مشکلات نهاده و با ایمان وعمل خود باعث شدند تا به رغم این بی‌عدالتی‌ها، کشور عزیزمان در میان کشورهای منطقه در زمینه بهداشت، ممتاز و متمایز باشد.

وزارت دفاع بیان کرد: جهان، این روزها شاهد اخبار جانسوز و ناگواری از غزه است و هر روز از قاب تصویر، کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان مظلومی را به نظاره نشسته که جز خدا ملجا و پناهی ندارند، نمونه بارز این جنایت علیه بشریت، بمباران وحشیانه بیمارستان الشفای غزه بود که یک بار دیگر مظلومیت فلسطینیان و شقاوت صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشت.

این بیانیه افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و همچنین محکومیت مجدد این جنایت بزرگ، فرا رسیدن روز پرستار را به فرشتگان سپید پوش شاغل در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیروهای مسلح تبریک و تهنیت گفته و عنوان می دارد که در راستای اعتلای همه جانبه جامعه پرستاری و تامین نیازهای کادر زحمت کش درمان از هیچ کوششی فرو گذار نکرده و همواره قدردان زحمات بی شائبه آنان است و از خداوند سبحان برای یکایک این عزیزان آرزوی صحت و بهروزی می نماید.

سردار سلامی خطاب به پرستاران: درخشش پرستاری در بیمارستان‌های غزه یادآور درخشش شما در ایام کرونا است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریکی به مناسبت سالروز میلاد نورانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها گفت: ما اوج شکوه ایمان و درخشش پرستاری را در پرستاران و پزشکان بیمارستان های غزه می بینیم که در سخت ترین شرایط در قلب آتش های سوزان حملات دشمن صهیونیستی، در بالاترین قامت فداکاری، جان خود را برای نجات مردمان مظلوم فلسطین فدا می کنند که ما را به یاد خاطره شکوهمند درخشش شما در ایام کرونا می اندازد.

این بیانیه افزود: سالروز میلاد نورانی عقیله بنی هاشم، پیامبر قیام عاشورا و اسوه کامل صبر و فداکاری حضرت زینب سلام الله علیها را که سالروز ولادت ایثار، مهربانی و بردباری است، به جامعه پرستاری سپاه که الهام یافتگان مکتب آن بانوی بزرگ عالم هستی اند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ روز پرستار فرصتی است تا از فداکاری های احیا کنندگان زندگی و امیدآفرینان حیات و برفروزندگان مشعل های آرامش و سلامت تجلیل و از شکوه صبر و آرامش و رافت دل انگیز کسانی که شب و روز زندگی خود را وقف کاهش آلام دردمندان جامعه نموده اند، تقدیر شود.

سردار سلامی بیان کرد: اینجانب در مقابل عظمت و جلال شخصیت بلند و رفیع همه پرستاران شاغل در مراکز درمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار تواضع، احترام و فروتنی می کنم و پرستاران عزیز را به استمرار این راه مقدس و سرشار از احساس و عاطفه و مهرورزی دعوت می کنم و برای شما عزیزان و خانواده‌های پرگذشت و صبورتان از خداوند بزرگ، سلامتی و سعادت روزافزون‌تان را مسالت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha