استاندار کرمانشاه: مجموعه‌های فرهنگی باید امیدواری را در جامعه تقویت کنند

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید خوشبینی واقعی و منطقی را در بین خود تقویت کنیم، گفت: مجموعه‌های فرهنگی استان لازم است به صورت منطقی و واقع‌بینانه ایجاد خوشبینی، امیدواری و تلاشگری را در استان مورد توجه بیشتری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدطیب صحرایی» روز یکشنبه در سی و یکمین دوره هفته کتاب کرمانشاه با قدردانی از کسانی که در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی مشغول به فعالیت هستند، افزود: ما مفتخر به دینی هستیم که معجزه الهی برای ما کتاب است و در خود دین و فضای تربیتی آن توصیه به مطالعه شده‌ایم.

وی با اشاره به فضای جدید کتاب و کتابخوانی در دنیا گفت: در جهانی هستیم که فضاهای جدید فناوری خواسته و ناخواسته مردم را از کتاب دور می‌کند اما به موازات، تلاش‌های بسیار زیادی برای اینکه انسان‌ها از این نعمت بی بدلیل غافل نشوند در حال انجام است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در کشوری هستیم که یکی از افتخارات میراثی ما مجموعه کم نظیری از میراث ماندگار معنوی در حوزه کتاب و کتابخوانی است. در کنار ثروت‌های عطا شده ثروت کم نظیر کتاب نیز جزو افتحارات ماست.

وی با اشاره به مسایل موجود در استان گفت: در کنار این مسایل فرصت‌های بسیار زیادی هم وجود دارد. یکی از آنها نیروی انسانی است. مردم کرمانشاه پاکی‌ها و شفافیت‌هایی دارند که حیف است مجموعه های فرهنگی استان به درستی از آن استفاده نکنند.

استاندار کرمانشاه از راه‌های ایجاد یک جامعه کتابخوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم و به کتاب نگاه مثبت داشته باشند باید کتابخوانی با یک زمینه همراه با خوشبینی، احساس کرامت نفس همراه با امید و جلوه های مثبتی که باید در ذهن ما باشد جلوه کند. اگر تلاش ما متمرکز بر تبدیل به افتخارات درونی برای مردم شود آنوقت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی خطاب به مسوولین حوزه فرهنگی استان گفت: کتاب را بر جریان زلال امیدواری مستقر کنید. نزدیک‌ترین مجموعه مخاطب برشی از جامعه است که همه جامعه را در خود دارد و آن کودکان و نوجوانان هستند.

صحرایی در پایان اظهار کرد: در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز وجود دارد. باید تا حد توان روی کودکان و نوجوانان تمرکز کنیم. در آینده این استان فرهیختگانی می‌خواهد که اکنون دانش آموزند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: کتابخانه‌ها یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در فضای کشور هستند.

«محمدامین بهرامی» افزود: بخش‌هایی که در کتابخانه های کشور مانند اتاق علم و خلاقیت نوجوانان و کارگاه ساختکده وجود دارد و اگر اینها را به عنوان کتابخانه در نظر بگیرم می‌توانیم بگوییم در استان کتابخانه نداریم. کتابخانه ما درصدی از خدمات کتابخانه ها را ارایه می‌دهند و برای استفاده مفیدتر از آنها نیاز به بازنگری دارد.

در پایان این مراسم از آرش زره تن لهونی نماینده منطقه اورامانات در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا کرمی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اسلام آباد غرب، سعدی مصطفی زاده فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان روانسر، صدراله بابایی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرپل ذهاب و فرهاد تاب زر شهردار روانسر تقدیر شدند.

همچنین از الهام مرادی، سهیلا افتخاری، بهاره شهبازی از کتابخانه امام صادق (ع) شهرستان دالاهو به عنوان کتابخانه برتر و همچنین محسن جعفری، هستی صدیقی، زینب سلیمی، الهام خنجر، شمیا فرهادی، مهناز اسفند، معصومه نیکو، مهدی محسنی، کامبیز درویشی به عنوان کتابخانه برتر کتابخانه امیرکبیر شهرستان کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفتند.

منیره میرزایی پیشکسوت نمونه، سید مجتبی حسینی پیشکسوت کتابخانه های استان، نورمحمد ویسی پیشکسوت کتابخانه های استان و رحیم جهانگیری خدمتگزار نمونه از دیگر تقدیرشوندگان این مراسم بودند.

حمید فرامرزی، مسئول کتابخانه شهید مطاع نوروزنژاد شهرستان گیلانغرب، مرضیه ادیب منش، مسئول کتابخانه نبوت و رابط فرهنگی شهرستان گیلانغرب و ثریا چهری، مسئول کتابخانه شهدای چهر شهرستان هرسین به عنوان مسوولان برتر نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

سهیلا افتخاری، کتابدار کتابخانه رشید یاسمی و رابط فرهنگی شهرستان اسلام آباد غرب، کتابخانه حاج قاسم سلیمانی شهرستان هرسین به عنوان کتابدار برتر و افسر طاهری منش به عنوان کتابخانه مشارکتی برتر نیز تقدیر شدند.

در بخش تقدیر ویژه (فعالیتهای ایام اربعین) نیز از ضیا اله آباد، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان قصرشیرین و علیشاه وفاعهد، نیروی خدمتگزار شهرستان قصرشیرین نیز تقدیر شدند.

یکتا مرادی کتابخوان برتر رده سنی خردسال، آسو منصوری کتابخوان برتر رده سنی کودک کتابخوان برتر رده سنی نوجوان، آریا رجبی کتابخوان برتر رده سنی جوان و بزرگسال و مریم احمدی و محمد ولی نظری دانشور کتابخوان برتر رده سنی تقدیر شدند.

استان کرمانشاه ۱۰۶ کتابخانه عمومی با حدود یک میلیون جلد کتاب دارد و بیش از ۷۲ هزار نفر از جمعیت استان نیز اکنون عضو این کتابخانه ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha