مکمل یاری ۱۳۶ هزار دانش آموز همدانی با ویتامین D

همدان- ایرنا- رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:  ۱۳۶هزار دانش آموز این استان سالتحصیلی جاری زیرپوشش مکمل یاری با ویتامین D قرار گرفته و در مجموع یک میلیون و ۲۲۴ هزار مکمل خریداری و تحویل مدارس شده است.

آرزو کاوه ای روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه مکمل یاری با آهن و ویتامین D برای دانش آموزان مقطع متوسطه در همه مدارس استان اجرا می شود افزود: با توجه به سیاست وزارت بهداشت در پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها همچنین کمبود شایع آهن در دختران و کمبود وسیع ویتامین D در تمامی گروه های سنی، برنامه مکمل یاری به عنوان یکی از راهبردها رایج در مدارس مقطع متوسطه پیگیری و اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این برنامه که با همکاری آموزش پرورش و توسط گروه های بهبود تغذیه و سلامت جوانان و نوجوانان معاونت بهداشت اجرا می شود، به هر دانش آموز دختر در مقطع متوسطه اول و دوم ۱۶ عدد قرص آهن تعلق می گیرد تا طی ۱۶ هفته پیاپی مصرف شود.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد: راهبرد دوم برای پیشگیری از ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن دانش آموزان، ارائه آموزش های لازم در سطح وسیع و توسط کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت است.

کاوه ای ادامه داد: با توجه به شیوع بالای کمبود ویتامین D ، مکمل یاری این ریز مغذی به صورت ماهانه و با پرل ۵۰ هزار واحدی برای دانش آموزان پسر و دختر مقطع متوسطه اول و دوم انجام می شود.

وی بیان کرد: به ازای هر دانش آموز ۹ عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به مدرسه تحویل می شود تا برای مصرف ماهانه در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین از آهن یاری ۶۶ هزار و ۶۲۵ دانش آموز دختر خبر داد و گفت: یک میلیون و ۶۶ هزار قرص آهن نیز در سال تحصیلی جاری از طریق مراکز بهداشت در اختیار مدارس قرار گرفته است.

کاوه ای با بیان اینکه اعتباری افزون بر هشت میلیارد ریال برای این برنامه هزینه شده افزود: انتظار می رود مدیران و مربیان مدارس ، اولیای دانش آموزان و دانش آموزان نسبت به مصرف مرتب مکمل اهتمام داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha