۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85297680
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب گرفتگی معابر دزفول فروکش کرد/۹۴ میلیمتر بارندگی ظرف چندساعت

دزفول – ایرنا – شهردار دزفول با اشاره به فروکش کردن بخش زیادی از آب گرفتگی معابر در شهر دزفول گفت: تاب آوری دزفول در بارندگی کم سابقه امروز قابل قبول بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری دزفول، محمد عتاب اهوازی دوشنبه شب با اشاره به ثبت ۹۴ میلی متر بارندگی طی چند ساعت در دزفول افزود: با وجود بارش کم نظیر رحمت الهی در ساعت‌های اخیر، تاب آوری شهر قابل قبول بود و می‌توان در مجموع نمره قبولی را به مجموعه مدیریت شهری داد.

وی با بیان اینکه تمام امکانات، تجهیزات و آمادگی کامل پیش از بروز این بارش سنگین در دزفول فراهم شده بود ادامه داد: تمام کارکنان، ماشین آلات و تجهیزات شهرداری از ساعت‌های اولیه امروز بسیج و با وجود حجم بالای آورد آب ناشی از باران، مشکلات دزفول نسبت به سایر شهرها در وضعیت بهتری قرار داشت.

شهردار دزفول ضمن قدردانی از همکاری شرکت آبفای دزفول، نقش پررنگ فرماندار دزفول در مدیریت واحد شهری و هماهنگی بین سازمان‌های خدماتی در بارندگی اخیر را ارزشمند و راهگشا دانست و تصریح کرد: حضور میدانی مدیران دستگاه‌های مختلف شهری در این بارندگی موجب سرعت بخشی و انسجام کم نظیر برای رفع مناطق دچار آب گرفتگی شد.

وی با اشاره به استمرار آب گرفتگی برخی معابر دزفول با وجود گذشت چند ساعت از پایان بارندگی‌ها در این شهر ادامه داد: ماندگاری نزدیک به ۲ ساعته آب در برخی نقاط با وجود پایان بارش‌ها در این شهر از جمله نقاط ضعف شهری در این بارندگی‌ها بود که شهرداران مناطق ماموریت پیدا کرده اند ضمن فهرست بندی این مناطق راهکارهای عملی برای گره گشایی از این خیابان‌ها را در دستور کار قرار دهند.

عتاب اهوازی تصریح کرد: پس از هر بارندگی شدیدی به طور معمول مشکلاتی مانند ایجاد فرونشست معابر و خرابی نقطه ای آسفالت در شهرها پدیدار می‌شود که گشت‌های شهرداری برای شناسایی و حل این مشکل در دزفول در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش در ایستگاه‌های باران‌سنج کوشک (اندیکا) ۵۷، باغملک ۱۳.۹، باوی ۵۱.۶، دارخوین ۲۶.۱، دانشگاه نفت کارون ۴۱، شهرداری منطقه ۶ اهواز ۲۶.۶، شهرداری منطقه یک اهواز ۳۸.۲، استانداری ۳۱.۲، هفتکل ۱۵.۶، اندیمشک ۶۰.۴، خرمشهر ۷.۵، بیدروبه ۵۲.۵، قلعه تل ۲۰ و شهر چمران ۶۹.۹ میلیمتر تا ساعت ۱۳ امروز اعلام کرد. همچنین بر اساس این گزارش میزان بارش ایستگاه‌های هواشناسی در شوش ۸۰، شوشتر ۷۴.۳، اندیمشک ۶۵.۶، دزفول ۵۸.۴، لالی ۵۰.۱، بندرماهشهر ۴۶.۵، کشاورزی اهواز ۴۱.۷، ایذه ۳۸.۴، مسجدسلیمان ۳۷.۶، اهواز ۳۵.۷، گتوند ۳۱ و بستان ۳۰.۳، هندیجان ۲۶.۳، امیدیه ۲۵ میلیمتر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha