شعبانی‌بهار: ریکرو ایران توانایی کسب سهمیه المپیک را دارد/ وزارت ورزش به داد ما برسد

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با تاکید بر این‌که کمانداران باید به باور قهرمانی برسند، گفت: ملی‌پوشان ریکرو به این باور رسیده‌اند که قهرمانی دور از دسترس نیست و می‌توانند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شعبانی بهار روز سه‌شنبه در نشست خبری فدراسیون تیراندازی با کمان، اظهار داشت: بعد از جذب هونگ به‌عنوان سرمربی تیم ملی از مهر سال گذشته، بخش عمده‌ای از وقت اولیه این سرمربی کره‌ای صرف آمادگی ورزشکاران شد. عمده مسابقات ما از امسال اغاز شد اما پارسال احکام حقوقی و بدهکاری دو دوره قبل از ریاست من باعث شد حساب سنگینی برای ما بسته شود و بخشی از بودجه پارسال را امسال گرفتیم. شرایط‌مان در سال گذشته سخت بود.

وی افزود: امسال در مسابقات جهانی و کاپ اسیایی شرکت کردیم و خود را در حد قهرمانی آماده کرده بودیم. نگاه ما به بازی‌ها نتیجه‌گرا بود.

وی درباره مشکلات روحی روانی تیم ملی تیروکمان گفت: تیم باید به باور قهرمانی برسد اما بچه‌های ریکرو هنوز به این باور نرسیده بودند و در مسابقات رسمی توفیقات نداشتیم. مربی خیلی با آن‌ها صحبت کرد که باید به خودباوری در قهرمانی برسند اما وقتی در بازی‌ها شرکت کردند، دیدند که قهرمانی دور از دسترس نیست و تیم میکس ریکرو ما برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌ها چهارم شد و این موضوع نتیجه بالندگی و رشد بچه‌ها بود. آن‌ها می‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند و این شخصیت برای ریکرو ما به وجود آمده که روزهای خوبی را تجربه کند.

رئیس فدراسیون تیروکمان با اشاره به نتایج کسب شده در بازی‌های آسیایی هانگژو توسط این رشته و گریه‌های خودش بعد از شکست کمان‌داران گفت: انتظار کمیته ملی المپیک از ما کسب مدال برنز در بازی‌های آسیایی بود. زیرا در دوره گذشته بازی‌ها یک برنز داشتیم اما برنز ما تبدیل به رتبه چهارمی شد با این حال تیم چین را با نتیجه ۶ بر صفر شکست دادیم و بسیار امیدوار بودیم که تجربه قهرمانی به بچه‌ها کمک کند اما این اتفاق نیفتاد و با تمام وجود از نتایج کسب شده متاثر شدم زیرا بچه‌ها زحمت زیادی کشیده بودند. حتی برخی گفتند به جای گریه کردن به ورزشکار کمک کنید و گفتم نمی‌توانم نسبت به ورزشکارانم بی‌تفاوت باشم.

قرارداد سرمربی کره‌ای تا خردادماه تمدید شد

وی درباره قرارداد سرمربی کره‌ای تیم ملی گفت: بلافاصله بعد از نتایج کسب شده از ورزشکاران نظرسنجی کردیم و بالای ٩٠ درصد رضایت داشتند. بنابراین جمع‌بندی نظر ورزشکاران برایم اهمیت داشت و به این نتیجه رسیدیم که با بررسی نظر هیئت رئیسه بدون هیچ رای مخالف حداقل تا خرداد ماه قرارداد را با سرمربی کره‌ای تمدید کنیم. اگرچه تامین منابع برای حقوق مربی سخت شده اما از کمیته ملی المپیک خواهش می‌کنم به ما برای انتخابی المپیک در ترکیه کمک کنند تا نتیجه بگیریم. قرارداد اولیه ما ٧ هزار یورو بود و در یک مرحله ٥ هزار و مرحله بعد ٦ هزار یورو قرارداد بستیم.

شهبانی بهار گفت: درست است که تمرکز ما روی ریکرو است اما این به معنای نادیده گرفتن کامپوند نیست و حتما در کامپوند برنامه داریم و به این رشته کم توجهی نمی‌کنیم. حیات ما به هر دو رشته بستگی دارد. تنها مسابقه ما کاپ مرحله اول در بغداد در ریکرو است. برای ریکرو ما این رقابت یک مسابقه آمادگی است.

وی درباره تیم پاراتیروکمان گفت: تیم پارا را با ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز تحویل گرفتم و حالا تصمیم گرفته شد که به فدراسیون جانبازان برگردد و با ٥ مدال طلا یک نقره و سه برنز این رشته را به فدراسیون جانبازان تحویل دادم. خودم پیش‌قدم شدم تا پارا به جایگاه اصلی خود برگردد و شرایط بهتری کسب کند. فرض من بر این بود که ورزشکاران در فدراسیون جانبازان احساس بهتری داشته باشند.

وی درباره بودجه فدراسیون خاطرنشان کرد: از وزارت ورزش خواهش می‌کنم به داد فدراسیون ما برسد. مشکلات زیادی داریم و هنوز نتوانسته‌ایم منابع مربی را تامین کنیم. هشت ماه گذشته. حداقل به اندازه سهم هشت ماه را پرداخت کنند. ما مشکلات لحظه‌ای داریم و وزارتخانه باید به اندازه هشت ماه به ما باید پرداخت کند ولی نزدیک به ٥٥ درصد بودجه ما را داده است.

شعبانی‌بهار گفت: تعدد برنامه و تشکیل اردوهای خارجی بستگی به منابع مالی دارد و کارهای مالی مربوط به قهرمانی را به کمک وزارت ورزش منوط کرده‌ایم. کمترین اعزام ۳ میلیارد تومان هزینه دارد. کل بودجه ما امسال ١٤ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان است. اگر ٥ اعزام داشته باشیم، ١٥ میلیارد نیاز دارد. این رشته تجهیزات محور است و قبل از بازی‌های آسیایی فقط یک میلیارد تومان صرف هزینه خرید تیر شد. گاهی اوقات بچه‌ها در مسابقات خودشان تیر می‌خرند و دیگر مالیات نمی‌دهند. ما نیاز به مربی خارجی داریم چون این رشته تکنیک‌های خاص خود را دارد.

وی عنوان کرد: اگر شکست ما در بازی‌های آسیایی باعث رنجش همه شده است من از همین جا صمیمانه از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و با تمام وجود ظرفیت‌های خود را به‌کار می‌گیریم تا رضایت همه را جلب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha