متخلفان شکار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری دستگیر شدند

شهرکرد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی و دستگیری چهار متخلف شکار و صیدغیرمجاز در مناطق حفاظت شده استان شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، بختیار طاهری با اعلام این خبر افزود: این متخلفان در گشت و کنترل یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های بن و لردگان شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان بن، هنگام گشت و کنترل روزانه متوجه شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار ۲ قطعه پرنده وحشی از گونه خوتکا شدند و توانستند با هوشیاری و سرعت عمل، شکارچی متخلف را دستگیر کنند.

وی افزود: از این متخلف یک قبضه اسلحه شکاری دولول به همراه ۲۶ عدد فشنگ و لاشه ۲ قطعه پرنده وحشی کشف و ضبط و پرونده آن برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری افزود: در اقدامی دیگر ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان لردگان در محدوده کوه ریگ در حین گشت و کنترل سه نفر متخلف شکار غیرمجاز را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: از این متخلفان ۲ قبضه اسلحه شکاری شامل یک قبضه اسلحه تک لول ساچمه‌زنی و یک قبضه اسلحه پنج تیر پرون به انضمام ۱۳ عدد فشنگ و لاشه چهار قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

طاهری از مردم استان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌زیست استان گزارش‌های خود را در هر ساعت از شبانه‌روز ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری هشت منطقه حفاظت شده شامل یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و پنج منطقه حفاظت‌شده به مساحت ۱۵۵ هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴ هکتار برای زیستگاه حیات وحش وجود دارد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha