لایحه معافیت ۲۵ درصدی مالیات ناشران به مجلس رفت

تهران- ایرنا- رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان با اشاره به ارسال لایحه‌ای توسط سازمان امور مالیاتی به مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضیافت صمیمانه جمعی از اصحاب نشر به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی شامگاه ۲۹ آبان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر، یاسر احمدوند معاون فرهنگی، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی نورعلی شاهی مدیرکل حوزه وزارتی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، محمدرضا آخوندی شاعر، راضیه تجار نویسنده، نغمه مستشار نظامی شاعر برجسته، عبدالکریم جربزه دار مدیر نشر اساتیر، محمدعلی گودینی داستان نویس، محمدمهدی رسولی داستان نویس و نقاش، احمد شاکری شاعر، فتح الله فروغی رئیس انجمن ناشران کودک و نوجوان و جمع دیگری از اصحاب نشر در هتل پارسیان انقلاب برگزار شد.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از حضور اصحاب نشر و دیگر حاضران اظهارداشت: خوشحالم که در جمع شما اصحاب نشر حاضر هستم و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردان حضور در مراسم کمال هستم. همچنین از معاونانی که در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند تشکر می‌کنم و دعا می‌کنم ظلمی که توسط جنایت‌کاران صهیونیست به غزه صورت گرفته پایان یابد و به جزای عمل خود برسند و در پایان میلاد حضرت زینب(س) را تبریک می‌گویم.

ارسال لایحه معافیت مالیاتی ناشران به مجلس شورای اسلامی

فتح الله فروغی رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان نیز در این آیین ضمن اعلام خرسندی ناشران از برخورداری معافیت مالیاتی اظهارداشت: معافیت مالیاتی ناشران با وجود فراز و فرودهایی در دولت‌های قبل به مجلس ارسال و به صورت قانون تصویب شد.

وی از ارسال لایحه‌ای توسط سازمان امور مالیاتی در ۱۷ آبان امسال به مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: در این لایحه معافیت مالیاتی ناشران از ۱۰۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش و برای اشخاص حقیقی هم پنجاه میلیون تومان در نظر گرفته شده است، از وزیر فرهنگ درخواست رسیدگی و پیگیری موضوع را دارم.

فروغی بحث کاغذ کتاب کودک را بحث ویژه‌ای برشمرد و افزود: از تلاش‌های وزیر فرهنگ برای تامین کاغذ در کشور تقدیر می‌کنیم، کاغذهای تولید ایرانی ضمن مرغوبیت خاصی که دارند، به دلیل استفاده از کاغذهای رنگی در کتاب کودک جوابگوی این نیاز نیستند.

رئیس انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان از تولید مقوا و کاغذ ویژه کتاب کودک در کارخانه زواره خبر داد و اظهارداشت: این تولیدات می‌تواند بخش مهمی از نیاز کتاب کودک کشور را تامین کند و براساس اطلاعات غیردقیق که دریافت کرده‌ام این تولیدات در کشور توزیع نمی‌شود، درخواست پیگیری توزیع این محصولات در داخل کشور را دارم.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن انجام فعالیت و کارآموزی برای ناشران را زمینه ساز ایجاد وضعیت مطلوب در این حوزه دانست و گفت: برگزاری این دوره‌ها بسیاری از مشکلات موجود در جامعه نشر را برطرف خواهد کرد.

فروغی در پایان خواستار توسعه عضویت همکاران حوزه نشر در صندوق اعتباری هنر شد.

نشر از شاخص‌های توسعه کشور است

مریم‌السادات ظهوریان مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر نیز در این مراسم اظهارداشت: خوشحالم در حوزه ای فعالم که طبق گفته وزیر فرهنگ، از شاخص‌های توسعه کشور است.

وی افزود:یک زمانی زنان ناشر برای دیده شدن، نیاز به توجه و مساعدت داشتند اما حالا با زحمات بانوان ناشر، خودشان توانستند دیده و موفق شوند.

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: بخش‌های مختلف دولتی، کاغذ خارجی را برای خودشان تحریم کرده‌اند.

وی افزود: امیدواریم مسئله مالیات در برنامه هفتم حل بشود.

نیلی بیان کرد: در امر توزیع کتاب در حوزه بین‌الملل ضعیف هستیم؛ خیلی جاها نمی‌گذارند کتاب‌های ما برود.

ابراهیم کریمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان نیز در این مراسم بیان کرد: برای چاپ یک قرآن ناشران از کاغذ تحریر محروم شده‌اند.

وی افزود: هرچه کتاب‌ها راحت‌تر مجوز بگیرند، بحث کتاب‌های قاچاق و غیرمجاز هم کمتر می شود.

کریمی گفت: قانون معافیت مالیاتی ناشران را پیگیری کنید. سازمان مالیاتی معافیت مالیاتی ناشران را لغو کرده و از آنها دریغ می‌کند.

سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم آبان‌ماه آغاز به کار کرد و تا سی‌ام آبان‌ماه امسال به کار خود ادامه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha