۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85298259
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت مظلومیت شهدای غزه در نمایشگاه عکس در اسپانیا

تهران - ایرنا - همزمان با تداوم جنایات و نسل کشی فلسطینیان توسط رژیم کودک کش صهیونیستی ؛ نمایشگاه عکسی با موضوع مقاومت فلسطینیان و شهدای غزه در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شد.

در این نمایشگاه که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اسپانیا برپا شده است ؛ شماری از سفرا و دیپلمات های مقیم اسپانیا حضور داشتند.

رضا زبیب سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید در جمع بازدیدکنندگان این نمایشگاه در سخنان کوتاهی با گرامیداشت یادو خاطره شهدای غزه ؛ تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی را عامل ۷۵ سال جنایت علیه مردم فلسطین و بی ثباتی در منطقه دانست.

روایت مظلومیت شهدای غزه در نمایشگاه عکس در اسپانیا

سفیر ایران در مادرید اظهار داشت اشغال فلسطین رویدادی نبود که ۷۵ سال پیش تمام شده باشد بلکه در ۷۵ سال گذشته هر روز با جنایتی مانند دیر یاسین و ... ، یا با سیاستی مانند آپارتاید و مهاجرت صهیونیست ها تکرار شده است.

وی با یادآوری تقارن برگزاری نمایشگاه با روز جهانی کودک؛ گفت که شهادت بیش از ۵۰۰۰ کودک و ۳۰۰۰ هزار زن در غزه نشان دهنده اوج مظلومیت مردم غزه و جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی است.

روایت مظلومیت شهدای غزه در نمایشگاه عکس در اسپانیا

یادآوری می شود بدلیل تقارن برگزاری این نمایشگاه با روز جهانی کودک ، بخشی از عکس های نمایشگاه به کودکان شهید و مجروح در غزه اختصاص یافته است.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه دوشنبه شب اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزرژیم صهیونیستی به این منطقه به ۱۳ هزار و ۳۰۰نفر و زخمی ها به بیش از ۳۱ هزار نفر افزایش یافته است.

براساس این گزارش از مجموع این شهدا ۵هزار و ۶۰۰ تن کودک و ۳ هزار و ۵۵۰ نفر زن هستند و شمار شهدای کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر به ۲۰۱ نفر و نیروهای آتش نشان ۲۲ نفر و شمار روزنامه نگاران شهید نیز به ۶۰ نفر رسیده است.

روایت مظلومیت شهدای غزه در نمایشگاه عکس در اسپانیا شمار افراد مفقود الاثر که همچنان در زیر آوار یا پیکرهایشان در خیابان ها مانده است و اشغالگران مانع دفن آنها می شوند به ۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است که از این مجموع چهار هزار و ۴۰۰ زن و کودک هستند.

رژیم آپارتاید صهیونیستی همچنان به حملات علیه بیمارستان ها و مناطق مسکونی ادامه می دهد و عملیات نسل کشی علیه ملت مقاوم فلسطین را در دستور کار خود قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha