دمای هوای سه شهر کهگیلویه و بویراحمد به صفر می رسد

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاهش چهار تا ۶ درجه ای حداقل دمای هوا بامداد فردا اول آذرماه دمای هوای سه شهر استان به صفر درجه سانتیگراد می رسد.

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق سردسیری یاسوج، سیی سخت و مارگون از جمله شهرهای کهگیلویه و بویراحمد است که فردا چهارشنبه اول آذرماه دمای آنان به صفر خواهد رسید.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین دمای هوای دیگر ایستگاه های هواشناسی استان در دوگنبدان ۸،دهدشت ۵،امامزاده جعفر ۸،لنده ۹ و لیکک نیز ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی بیان کرد:حداقل دمای هوای بامداد امروز در یاسوج ۵،سی سخت ۵،مارگون ۵.۲،دوگنبدان ۱۳.۲،دهدشت ۱۰.۸،امامزاده جعفر ۱۲.۲،لنده ۱۳ و لیکک ۱۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بهره مند عنوان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی استان نشان می دهد که در شبانه روز آینده جو استان صاف تا قسمتی ابری،گاهی ورزش باد و در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان از شمال با چهار محال و بختیاری، از غرب با خوزستان، از جنوب غرب با بوشهر، از جنوب شرق با فارس و از شمال شرق با اصفهان همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد سرزمینی ناهموار است به گونه‌ای که حدود چهار پنجم مساحت آن را ارتفاعات و تپه ماهورها تشکیل می‌دهد و بقیه را دشت‌ها و مناطق هموار فرا گرفته‌ است.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha