ضریب برخورداری اینترنت روستایی مهاباد از میانگین آذربایجان‌غربی بالاتر رفت

 مهاباد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی گفت: امسال ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار مهاباد به اینترنت روستایی متصل شده و ضریب برخورداری این شهرستان را از میانگین استانی بالاتر رفته است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم جلیلی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه شورای راهبردی مدیران کل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی که در فرمانداری مهاباد برگزار شد، افزود: ضریب برخورداری شهرستان مهاباد هم اکنون به ۹۳ درصد رسیده و تنها سه روستا در این شهرستان از اینترنت برخوردار نیست.

وی ادامه داد: اپراتورها مکلف شده اند نسبت به تامین زیرساخت و اینترنت روستاهای باقی مانده اقدام و پوشش اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به ۱۰۰ درصد برسانند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایحان‌غربی گفت: طرح به هنگام سازی اطلاعات کد پستی که جزء الزامات سرشماری سال ۱۴۰۵ به شمار می رود، نیز با همکاری شرکت پست و شهرداری ها در دستور کار قرار گرفته است.

جلیلی نژاد بیان کرد: ۲ مولفه مکان یابی و هویت شخصی جزء الزامات دولت الکترونیک بوده که در بخش مکان یابی نیازمند اجرای کامل طرح به هنگام سازی کد ۱۰ رقمی هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه فیبرنوری نیز جزء اولویت‌های اول وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، گفت: طبق قرارداد بین شهرداری ها و شرکت صبا نت این مهم محقق می شود که مهاباد ازجمله شهرهای پیشتاز در این امر است.

به گزارش ایرنا، مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha