رییس‌فدراسیون تنیس روی میز: امیدوار به کسب سهمیه تیمی المپیک هستیم

بجنورد- ایرنا- رییس‌فدراسیون تنیس روی میز گفت: با توجه به درخشش تاریخی تیم ملی مردان در بازی های آسیایی هانگژو، امیدوار به کسب سهمیه تیمی در المپیک هستیم.

به گزارش ایرنا، مهرداد علی‌قارداشی روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی تنیس روی میز خراسان شمالی اظهار کرد: رقابت های قهرمانی تنیس روی میز بزرگسالان جهان در بخش آقایان و بانوان که به نوعی کسب سهمیه تیمی برای المپیک است از مهمترین رویدادهای ورزشی پیش رو این فدارسیون است.

وی افزود: بازیکنان تنیس روی میز تاکنون بارها سهمیه انفرادی المپیک را گرفته اند اما تاکنون موفق به دریافت سهمیه تیمی المپیک نشده ایم.

علی‌قارداشی ادامه داد: بازیکنان تنیس روی میز در بازی های آسیایی نشان دادند که ظرفیت ویژه ای در این رشته ورزشی دارند و می توانند سهمیه تیمی المپیک را بگیرند.

وی با اشاره به اعزام تیم ملی جوانان و نوجوانان به مسابقات جهانی گفت: هفته بعد ۲ نفر از بازیکنان تنیس روی میز به همراه ۲ نفر از مربیان به مسابقات جهانی اسلوونی اعزام می شوند.

رییس‌فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه داوران ایرانی، جزو بهترین های جهان هستند، گفت: فدراسیون تنیس در سال های اخیر در بخش آموزش اقدامات خوبی انجام داده است به گونه ای که تا سال ۹۴ تنها ۲ داور بین المللی داشت اما اکنون ۱۰ داور برتر در ورزش تنیس روی میز وجود دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته خانم "سیمین رضایی" به عنوان داور برتر کشور انتخاب شد که نشان از ارتقای سطح داوری این رشته ورزشی دارد.

"امان مراد افشین" تنها کاندید احراز پست ریاست هیات تنیس روی میز خراسان شمالی بود که در نهایت با ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس این هیات ورزشی برگزیده شد.

اینک حدود ۳۰ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است و ۲۲۱ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha