سناتورهای آمریکایی خواستار فشار بایدن بر تل آویو برای ارسال بیشتر کمک‌ها به غزه شدند

تهران- ایرنا- بیش از ۱۲ سناتور دموکرات آمریکایی در اقدامی که آخرین نشانه از افزایش فشار داخلی بر دولت آمریکا برای اعمال نفوذ در جهت مهار بحران انسانی در غزه برشمرده شده است، در نامه‌ای به جو بایدن از او خواستند تا با اعمال فشار بیشتر بر تل آویو، از کشتار غیرنظامیان فلسطینی جلوگیری کرده و راه ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه را هموار کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از ای بی سی نیوز، سناتورهای دموکرات در نامه خود به رئیس جمهور آمریکا نوشتند که ضروری است تا با شرکای بین‌المللی ایالات متحده برای دستیابی به اجرای سریع طرح کمک‌های بشردوستانه پایدار در غزه همکاری کنید.

در این نامه آمده است: امیدواریم در وادار کردن (رژیم) اسرائیل به ما بپیوندید تا برای تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه حیاتی به مردم بی‌گناه غزه از جمله بازگشایی گذرگاه مرزی کرم شالوم (در جنوب غزه) برای ارسال آب، غذا و سوخت به غیرنظامیان فلسطینی اقدامات فوری انجام دهد.

کاخ سفید به درخواست ای بی سی نیوز برای اظهار نظر در مورد این نامه پاسخی نداده است.

در اوایل ماه جاری، کاخ سفید اعلام کرد که اسرائیل موافقت کرده است در جریان جنگ با حماس توقف‌های روزانه چهار ساعته بشردوستانه ایجاد کند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز پیشتر در نشست مطبوعاتی کاخ سفید، گفت: توقف‌های بشردوستانه روزانه به اصرار ایالات متحده، به طور منظم اتفاق می‌افتد و در برخی موارد تا هفت ساعت در روز افزایش یافته است.

کربی افزود که دولت آمریکا امیدوار است این مکث‌های بشردوستانه بتواند به آزادی گروگان‌های اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند، کمک کند.

این در حالی است که بایدن نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که اکنون به توافقی برای آزادی گروگان‌های نزدیک شده‌ایم اما رئیس‌جمهور به جزئیات این توافق اشاره نکرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha