سفیر کوبا: زمین‌های اشغالی باید به فلسطین بازگردد/ در کنار غزه هستیم

کیش – ایرنا - سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: باید هرچه سریعتر زمین‌های اشغال شده از سوی صهیونیسم به فلسطین بازگردد.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: معتقدیم باید هرچه سریعتر اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه متوقف و پس از اعلام آتش بس، زمین‌های اشغالی زیر نظر سازمان ملل به فلسطین بازگردد.

وی با بیان اینکه کوبا به جنایات انجام شده در غزه بی تفاوت نیست، افزود: ما از سال‌ها پیش با رژیم صهیونیستی قطع ارتباط کرده‌ایم و همواره در کنار فلسطین هستیم و خواهیم بود.

هدف تحریم‌های یکجانبه امریکا استقلال ملت‌ها است

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران هدف اصلی از تحریم‌های اعمال شده یک طرفه را نابودی استقلال ملت‌ها عنوان کرد و افزود: ایران و کوبا هردو مورد تحریم یکجانبه و شدید امریکا قرار دارند اما آنان نتوانستند تا با تحریم‌ها، استقلال ما را بگیرند.

وی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای شده که توسعه امروز ایران در حوزه بازرگانی و تجارت نشان از بی اثر بودن تحریم‌ها دارد و این بر همگان عیان است.

امریکا و اسرائیل روز به روز منزوی می‌شوند

سفیر کوبا در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رای گیری برای تحریم دوباره کوبا در سازمان ملل، گفت: عملا تمامی کشورها به جز اسرائیل و امریکا با اعمال تحریم‌های جدید و یک طرفه علیه کوبا مخالف بودند که این نشان از انزوای استکبار دارد.

وی اضافه کرد: کوبا ۶۳ سال و ایران نیز حدود ۴۴ سال تحریم است؛ اما این کشورها حتی در شرایط سخت تحریمی نیز توانستند رشد قابل توجهی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha