نیوزویک: ارسال سامانه آمریکایی هیمارس به اوکراین عبور از "خط قرمز" پوتین است

تهران- ایرنا- هفته نامه نیوزویک با اشاره برنامه واشنگتن برای ارسال سامانه موشکی «هیمارس» (HIMARS) به اوکراین و هشدار مسکو در قبال ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف، تاکید کرد که ارسال این جنگ‌افزار توپخانه‌ای تحرک بالا، می‌تواند به منزله عبور آمریکا از خط قرمز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این هفته‌نامه آمریکایی به نقل از وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا،‌ از ارسال یک سامانه موشک توپخانه ای تحرک بالا به نام هیمارس (HIMARS) به اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، اقدام یادشده به عنوان بخشی از بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف است که شامل موشک های ضد هوایی و گلوله های توپخانه‌ای نیز می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که هیمارس، شامل یک اصلاح منحصربه‌فرد می شود که به آن امکان شلیک سلاح‌های دوربرد را می‌دهد.

گفتنی است تسلیحات ساخت ایالات متحده که می توانند با هیمارس اصلاح شده برای استفاده دوربرد شلیک شوند، به طور بالقوه شامل بمب های پرتاب شده از زمین (GLSDBs) و موشک های دوربرد سیستم های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) هستند.

سال گذشته، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که چنانچه واشنگتن تصمیم بگیرد موشک‌های دوربردتر به کی‌یف عرضه کند، از خط قرمز مسکو عبور کرده و به درگیری مستقیم تبدیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha