نهمین رزمایش مشترک ارتش هند و سریلانکا آغاز شد

تهران- ایرنا- ارتش هند رزمایش مشترک با سریلانکا را در شهر پونا آغاز کرده است، هدف این رزمایش آمادگی برای مقابله با عملیات‌های تروریستی است که برای نهمین سال پیاپی برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از ای ان آی، ارتش هند در پستی که در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت: نوشت: نیروهای ارتش هند و ارتش سریلانکا در یک رزمایش تاکتیکی در شهر پونا تحت آموزش مشترک هستند.

رزمایش ۱۲ روزه مشترک ارتش هند و سریلانکا، «میترا شاکتی» نام دارد و از ۱۶ تا ۲۹ نوامبر (۲۵ آبان تا ۸ آذر) ۲۰۲۳ انجام می شود، شرکت کنندان در این رزمایش شامل نیروی زمینی و نیروی هوایی دو کشور است.

هدف از این رزمایش تمرین مشترک اجرای عملیات های فرعی طبق فصل هفتم منشور ملل متحد است. دامنه این رزمایش شامل هم افزایی پاسخ های مشترک در طول عملیات ضد تروریستی است و هر دو طرف اقدامات تاکتیکی مانند حمله، جستجو و تخریب ماموریت ها، عملیات هلی‌برد و غیره را تمرین می کنند.

رزمایش میترا شاکتی- ۲۰۲۳ علاوه بر بالگرد، شامل استفاده از پهپادها و سامانه‌های ضد هوایی بدون سرنشین نیز می‌شود. عملیات ایمن سازی پایگاه های بالگرد و انجام عملیات تخلیه مجروحین در جریان عملیات ضد تروریستی نیز به طور مشترک توسط هر دو طرف تمرین خواهد شد. تلاش‌های جمعی بر دستیابی به سطح پیشرفته‌ای از قابلیت همکاری میان سربازان و کاهش خطر جان و مال و در عین حال حفظ منافع و دستور کار سازمان ملل در خط مقدم در طول عملیات حفظ صلح متمرکز است.

نهمین رزمایش مشترک ارتش هند و سریلانکا آغاز شد

روز چهارشنبه ارتش هند همچنین ویدئویی نیز از تمرین مشترک (سال گذشته) با نیروهای ارتش نپال در پیتوراگاره ایالت اوتاراکند منتشر کرد.

به گفته ارتش هند، رزمایش مشترک نظامی سوریاکیران ۲۰۲۳ بین هند و نپال از ۲۴ نوامبر تا ۷ دسامبر (۳ تا ۱۶ آذر) ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. ارتش هند در پست خود در ایکس اعلام کرد: این رزمایش با هدف تقویت همکاری در جنگ جنگل، عملیات ضد تروریسم در مناطق کوهستانی و کمک‌های بشردوستانه و عملیات امداد در بلایای طبیعی است.

رزمایش سوریا کیران، هر ساله بین هند و نپال با هدف افزایش قابلیت همکاری در جنگ جنگل و عملیات مقابله با تروریسم در مناطق کوهستانی و جنگلی بر اساس برنامه های سازمان ملل انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha