۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85299761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

ایلام - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد کشور گفت: پیشبرد امور نظام با همراهی و مشارکت مردم با دولت میسر است و وجود موسسات خیریه مردمی یکی از همان بسترهای کاهش فقر و محرومیت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر صباغیان روز چهارشنبه در آیین نکوداشت موسسات خیریه و تشکل های مردمی اظهار کرد: موسسات خیریه و افراد نیکوکار بازوی کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی محسوب می شوند که برای کمک به نیازمندان و فقرا فعالیت خودجوش دارند.

وی افزود: این موسسات خیریه همیشه بدون منت و چشمداشت در حال کمک رسانی به مردم نیازمند هستند.

صباغیان ادامه داد: آنها واسطه خیر برای کاهش رفع فقر و نیازمندی در بین مردم هستند که با حسن خلق و هیچ منتی به مستمندان و فقرا یاری می رسانند.

وی تاکید کرد: بدون شک آثار و برکات کمک بدون چشمداشت این موسسه ها به نیازمندان، در زندکی فردی و اجتماعی و اخروی خود این افراد نمود خواهد داشت.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور هم گفت: موسسات خیریه حلقه واسط بین افراد نیکوکار و نیازمندان هستند.

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

حبیب اله آسوده افزود: موسسات خیریه به عنوان حلقه های میانی اقدامات نیکوکارانه، هیچ تکلیفی برای انجام فعالیت های خیر ندارند اما برای رضای خداوند در خدمت فقرا و نیکوکاران هستند.

وی تاکید کرد:این موسسات خیریه باری مهم را از دوش کمیته امداد برداشته اند و به صورت خودجوش یاری گر نیازمندان و مستمندان جامعه شده اند.

آسوده با بیان اینکه حمایت از نیازمندان بر همگان امری واجب است، یادآور شد: ترک تحصیل دانش آموزان یا عدم ازدواج جوانان به علت فقر در جامعه اسلامی ایران قابل قبول و پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: همراهی مردم با دولت در کارهای خیر و خداپسندانه موجب تسیهل در بسیاری از امور از جمله ازدواج جوانان و اشتغال زایی برای افراد جوایای کار می شود.

رییس دانشگاه ایلام هم گفت: جامعه کنونی ما به اشاعه فرهنگ خیر بودن نیاز مبرم دارد و ترویج نیکوکاری امنیت روانی و احساسی را به اجتماع تزریق می کند.

"طاهر علیمحمدی" افزود: در دین مبین اسلام عبادت فقط به نماز و روزه یا قرائت قرآن خلاصه نمی شود بلکه ارائه هر خدمتی به مردم که موجب شادی یا گره گشایی از زندگی انها شود هم عبادت خداوند است.

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

وی تاکید کرد: خیرین و موسسات خیریه با حمایت های بی دریغ خود از نیازمندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، مسیر زندگی بسیاری از آنها را با حمایت های خود تغییر داده اند.

علیمحمدی ادامه داد: به راستی که موسسه های خیریه و افراد خیر همانند دانشگاه انسان ساز و شخصیت ساز هستند.

به گزارش ایرنا، در این همایش تعدادی از موسسه های خیریه و افراد خیر استان تجلیل شدند.

موسسه های خیریه بسترساز کاهش فقر در جامعه هستند

استان ایلام دارای بیش از ۴۰۰ موسسه خیریه فعال است.

این همایش در محل سالن اجتماعات دانشگاه ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استان ایلام و مهمان هایی از لرستان و خوزستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha