۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85300317
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان: کمک‌های بشردوستانه برای غزه باید به میزان قابل توجهی بهبود یابد

تهران-ایرنا- اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه گسترده به غزه در طول چهار روز توقف درگیری‌ها بین اسرائیل و حماس شد و گفت: کمک‌های بشردوستانه برای غزه باید به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، شولتس در کنفرانس خبری مشترک با جورجیا ملونی همتای ایتالیایی خود در برلین افزود: توافق بر سر آزادی برخی از گروگان‌ها خبر خوبی است.

وی ادامه داد ، آن‌ها به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز این توافق ادامه خواهند داد.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: وقفه بشردوستانه در درگیری و حفاظت از غیرنظامیان از اهمیت بالایی برخوردار است. کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه باید به میزان قابل توجهی بهبود یابد.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

https://www.aa.com.tr/en/europe/germany-says-humanitarian-supplies-for-gaza-must-be-significantly-improved-/۳۰۶۲۰۸۰

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha